Misi lose weight

Bismillah
 tak nak la cakap ni azam 2018
 sebab booring setakat azam je hurmmm kan aje lah
 tak pernah menjadi pun...hahaha azam anak pak samad jugak akhirnya
ni just nak sembang-sembang je 
kalau berjaya istiqomah o.k la 




dulu berat saya paling dahsyat pernah cecah 96 KG uolss....
perghhh hebat kan sistur menternak lelemak 
jadi penternak berjaya 
tapi hasil azam yg akhirnya jadi azam anak Pak Samad tu 
dapat jugak la kurang 10 Kg
after ayear -________-"
boleh la boleh la daripada bertambah kan ? 
haishhh 
pastu nak maintain pn boleh tahan struggle 
hahaha
tapi today dah lose lagi 4 Kilo
tapi kali ni kalau boleh nak kick out another 5 Kilo's
tapi berat ideal sistur is 64 KG
haishh target sikit dulu jgn gelojoh ..hahahha 

so now saya tak diet ! tapi saya kurangkan makan aje 
cuba untuk eat clean 
dan try utk ambik small portion 
kalau dulu saya makan sepinggan penuh 
sekarang ambik kurang 
gitu je la harap ada la hasil 


contoh nasi saya sekarang 
 nasi saya ambil brown rice dan cuba kurangkan ayam 
tapi saya masih ada masalah bila makan malam 
sebab mkn ngan Tn.John 
dia pemakan suka makan ...jadi apa boleh buat 
kena makan 
dia tak suke pun kalau saya kurus? boleh pulak macam tu 
hurmm.....

nak tengok apa makanan sy lagi boleh tgk kat ig tu 
tu just for my record 
ada juga masa sy post kat ig personal 
diorang cakap nasi tu portion nya banyak la 
tak boleh mkn nasi kalau diet la 
bla..bla..bla....so booring ....
tu yg buat ig baru khas utk rekod makanan sementara #istiqomah ni 
hihi 

so antara step yg saya cuba buat ialah shopping makanan yang sihat 
baru-baru ni shopping online je 
shopping kat Happy fresh 
puas hati 
fresh mmg fresh sampai kat tangan saya COD dapat barang bayooo 
tapi harga mungkin bertambah atau kurang bergantung pada barang yg dia timbang 
if beli barang yang perlu ditimbang 

ni contoh yang saya beli haritu 


A post shared by @ myplate_and_jar on
o.k la nanti sambung lagi ... 
bye..wish me luck dan terus istiqomah :P 

sekian 

1 comment:

BTS said... Reply Comment

Yang penting usaha mesti teruss...