#trytobefit

Bismillah 

memandangkan sekarang orang sibuk sgt buat #10yearschallange 
baik kat FB kat IG mmg banyak la posting tu 
memandangkan 10 years ago saya sihat sgt ...hahha
xnak ngaku gemok tu ..ppppfffttttt 
but now dah kurang jugak la berat tu 
cuma tak la sampai ideal weight lagi another 10 kg to lose

dulu berat saya yang paling berat seumur hidup ni 
96kg helok je nombor tu kan 
tapi masa tu tak de pun rasa saya gemok ..o.k je happy je 
hahhaha 
cuma start rasa gemok bila baju dah size XXXL 
ko ghase ? haishhh x sedar jugak lagi tak tau la kan 
masa tu start ambik macam2 ubat 
sebut je la apa yang boleh kurus..kah..kah..kah

ubat tu ha jus etam5, xenomel bagai tu semua pernah try 
tapi hasil? boleyyy la...tapi kurang serasi dengan saya 

tapi last tu  makan produk Herbalife
yang tu alhamdulillah dengan saya berkesan lah 
tapi harga pulak hadoi tak larat nak spend tiap bulan 

bila berat saya dah turun sampai below 90kg
saya start diet sendiri je 
nak cakap berhasil sgt tu tak jugak sebab ada masalah imbalance hormone 
lambat la nak turun tu tapi alhamdulillah makin turun cuma lambat 
kalau nak cepat mmg kna ambik pape supplement macam herbalife tu la 
pastu ko kena rajin workout lah 
walaupun 80% bergantung kpd apa yg kau makan cuma 20% je exercise ni 

 berat ideal saya dengan ketinggian saya pun 64 kg 
apa yang saya buat makan mmg tak skip lah
makan je cuma jaga portion dan jenis makanan 
air kna 3 liter sekurangnya sehari 
nasi saya makan ! 
memang tak boleh rasanya kalau saya tak makan nasi 
cuma ambil dalam kuantiti yang sikit









ada banyak lagi makanan yg saya makan 
cuma masalah jugak sekarang ni sebab bila keluar ride 
sure la nk makan takkan dah sampai satu tempat tak makan rugi lah kan 
lepas ni tak tau bila lagi nak sampai tempat tu 
so tu yg buat diet ni jadi lebih lambat progress nya 





tu je kakak nak bebel kali ni 
harap tahun 2019 ni tak dapat kurang banyak sampai berpuluh kilo 
dapat kurang lagi 5-6 kilo pun syukur alhamdulillah 
susah nye nak maintain berat lagikan nak turun berkilo2 


sekian 

1 comment:

A.R.E.L.E.E.Z.A.F.F.E.N.D.Y said... Reply Comment

hidopku akan sunyi-sepi tanpa nasik. owh.. nom3.. achaner tu..??! hu3..