#misikurus

Bismillah ....

#misikurus 
#tapikuruske?
#dietkelaut 
#harapistiqomah 

gitu hastag dia bukan main ko kan 
harap-harap tak la kecundang ditengah jalan 


Nangis hakak tengok peha ...haha 
peha je dah 10 kg gamaknya 
celah mana nya nak kurus 






 orang kata nak kurus kena jaga pemakanan 
tapi bila napsu makan hakak dah macam Trex sesat macammana 
sape pun tak boleh nak tolong 
usaha tu dah ada tapi tak tau la cukup kental ke idokkk 
doakan lah ye ..hihi 
iolss is nak pakai Kebaya....wakakkakak a
ada hati tu 

 hiahhh ...sado nya hakak 




 cuba dah nak makan yang sihat 
tapi masih tak gigih nak betuk-betul ambik healthy meal 
masih juga makan ayam guring 
cili nak jugak..kuah yg ada rasa nak juga...
kalau betul-betul ..kna kurangkan garam, gula semua tu kna cut off 
tapi #saiyatakuad 


first day kat treadmill
mampu burn 120.8 je kalori 
berlari +berjalan sejauh 2 kilo  


Hari berikutnya 
dapat la 2.5 KM dan burn 165 kalori 

"tapi tak kira pulak berapa banyak kalori yang ko makan 
dah baham sepinggan nasi pastu lari sikit 
ko ajet dah kurus ? lupakan lah ross"

tu la bunyi monolog dalam diri ini ..hahahhaha 



sekian 

4 comments:

wahida said...

ya rabbi ko nok...kemain gigih ko tak makan nasi....aku mmg tak mampu la nak buat mcm ko ni..respect!!

cuma aku tetap pi gym jugak la nak bg keluar peluh berlari atas treadmill, bukan niat nak kurus pun, niat nak sihat sebab aku ni takde exercise langsung...huhu...

anyway, gud luck beb!

mamapp said...

Good luck semoga tercapai misi

BaTiK_PiNk said...

Nasi tak bersalah, ambil segenggam je. Kalau boleh elakkan makanan bergoreng sebab banyak omega 6. Anyways, good luck.

LYAfrina said...

caiyokkk..moga trs istiqamoh