mana hilangnya Miraj ??? .......

Bismillah...

Salam,
fuhhh...fuhhhh...banyak pulak sawang kat sini ..
ish...ish..ish .......
ahax...lame jugak tak update belog...
(bukan lame jugak..tapi memang dah lame la kiranya)

tau tak..hari tu mase balik kampung (Raya haji)
ade satu berita sedih....huk..huk...

Kucing kesayangan kami
Namanya Miraj
(ayah aku panggil GARAJ sebaba suke tido dalam garaj kete )
huhuhu...ade ke patut ???....haishmase aku balik haritu.....Miraj dah tak de ....
"Miraj.....Miraj....."
sunyi je...dah tak de yang menerpa datang ....
bila goncang bekas makanan dia pun dah tak de
lagi yang mengiau-ngiau ...huk..huk...sedih

kata ayah ku
mungkin diambil orang sebab kalau mati misti jumpa jasadnya
tapi ni satu bulu pun tarak .....kesian adik2 aku ...
da tak de kucing ..

gambar kenangan bersama Miraj di pagi Aidilfitri 2010









walaupun bukan lah kucing berbulu panjang ....
cume kucing biasa ....namun dia istimewa pada kami .... T___T

6 comments:

diana said...

tengok miraj ni teringat la kucing akak ..
nama cik pong..
kalau dia ada meriah je umah..
tapi dia dah tak de..
dia satu dalam sejuta la...

kucing kamu pergi jumpa kawan kot..
nanti pandai la dia balik sendiri..
jangan risau..ada tu..!

Lya Colours said...

miraj merajuk kot awk balik kg x bwk dia
huhu

Mawar_berduri said...

Kak Diana,

Miraj tak balik dah dekat sebulan dah ......huhuhu...misti dia takkan balik lagi dah...huhu



Lya : Miraj tu memang ade kat kampung....adik2 yang jage ...dia tak majuk...ade org ambik dia tu ...haish..pulangkan la balikk.....

mahira oya said...

alo miraj ke mana..baliklah

beautiful_rose said...

sedihkan bile kucing kesayangan hilang.mmg ade org suka suki je nak curi kucing kite sbb kucung tu jinak,comel,cantik dn gemuk.






tingat kat browney kesayangan yang sudah hilang hampir setahun,tak tau kat mane tah... =(

nadey said...

die g cr pengalaman jap jgn bimbang kucing xkan sesat walaupon beribu batu dr umah huhuhuh