|ni bukan k|sah Kass|m sElaMat...tap| k|sah Kas|Mah Se|amat

Bismillah....
nak cerita ni...
al-kisah tersebutlah kisah.....thoiiiiibbbb...

disebuah kampung sipinang sebatang...Thoiiibbbb...
penat eh citer berthoiiib2 nih...huhu


actually ni kisah benar...jadi pada kawan-kawan aku
ofkos la perempuan kan ?
(ade yang selaku mak mertua dan ade yang selaku menantu)
sebab tu aku cakap kisah Kasimah Selamat..huhu
nama sekadar rekaan semata-mata tak de kena mengena ngan yang hidup atau mati o.k

Si Kasimah ni baru je berumur 21 tahun
berkahwin dengan suaminya kassim
yang merupakan anak tunggal keluarga.
diawal perkahwinan...semuanya nampak baik dan bahagia sekali
siap pegi honeymoon kat bali lagi... best betoi la ..
ngan mak mertua dia pun o.k...siap pegi pasar sesame,
b'fast sesame...pendek kata o.k la .

tapi selepas sebulan.... semuanya jadik kurang best
sebab mak mertua si kasimah ni mule kurang menyukai
atas alasan :

Malas tolong kat dapur
baju pun mak mertua basuhkan
makan pakai suami masih mak yang buatkan.

kan dah tak best camtu....mungkin la usia dia yang mude
buatkan dia kurang betah ngan keje2 rumah ni ...
dan mungkin jugak sebab sebelum kawen mak dia yang selalu buat semua tu ...

pada pandangan aku la kan...
pandangan ringkas je....
sape laku nak bagi pandangan bagai sebab aku pun blom kawen kan ???? hihihi

Seeloknya dah kawen duduk la berasingan
kalau duduk ngan mertua kena la pandai ambik hati
kalau tak pandai buat keje cube untuk belajar dari mertua tu
kalau depan mertua jgn la nak mengada2 ngan hubby tu
(takot berbulu plak mate mak ayah dia tengok kan ?? )

tapi walau macammane pun....
kita kena terima mertua kita tu cam mak ayah sendiri jugak...
huhu...boleh ke?
cewaaahh...bukan main lagi aku ye...macam la da ade mak mertua...hihi
ala...tak pe....ni untuk ingatan buat semua termasuk la yang belum berkahwin kan ?













Harap-harap bakal mak mertuaku baik dan memahami..huhu ..

6 comments:

[s.u.r.i.a] said...

nasib su baik la xduduk sekali. kira selamat la kan. tapi duduk sekali pun memang su rajin. percaya la. haha.

Mawar_berduri said...

hihihi...tau su rajin dulu siap buatkan coslow malam2 bersama nescaffe kan...kan? hihihihi

- GC - said...

hihi. sy pn selamat, tak duduk dgn mertua. tp kalo balik umah mertua, walopun penat mcm mana pn, mesti tolong2 gak kt dapur.

(rasanya lebih byk abihkan masa kat dapur). hihi

Mawar_berduri said...

GC ;ha...macam tu la menantu yang bagos...mithali gitu ...hihihi :P

Lya Colours said...

ish ape la mak mertua ikut p hanimun. x bestttt

suraya said...

kalau saye pon x suke ade menantu mcm tu. ehhh.. mcm la dah ade anak. kawen pon belom. haha.. *gurau je*

mak mentua pon patot guide die. mane boleh suke x suke. kate menantu 21tahun. anak dare skang bukan nye mcm anak dare 30 thn dulu, semua nye hebat bab2 surirumah ni. kannn?? *ok, emosi sudahhh* peace. hehe.. ><