Pemergian seorang sahabat ke Rahmatullah


Bismillah ...

al-fatihah buat allahyarham Shahrul... :(
sedih rasenya...walaupun Shahrul ni sahabat Tuan John ....
tapi turut terasa kesedihan tu ....

pagi semalam kami dah bersiap-siap nak pergi kenduri kawen kawan Tuan John jugak ...
Si Qashah -bukan nama sebenar ...nama betul dia Faizal ....
dalam pukul 12.00 tengahari dah siap...
pastu Tuan John hantar SMS kat Shahrul ...
dia tanya nak pegi tak kenduri Qashah ni....

tapi SMS tak berjawab ...
jadi kami berdua pun bergerak la ke Majlis kenduri tu ...
tengah sedap-sedap makan tetiba telefon Tuan John bunyi ...
cara dia jawab telefon tu macam terkejut sangat ....
aku pun dah berdebar-debar ...

rupanya Roslan kawan Tn.John call dah bgtau yang Shahrul dah meninggal dunia...
Sangat terkejut !!
dia sakit ...sakit tetiba ....rupanya pagi tu dia dah pergi mngadap ilahi ..
patut lah dia tak jawab SMS Tuan John ..
semoga beliau ditempatkan bersama orang-orang yang beriman dan dirahmati Allah....

Ni gambar kenangan Di Majlis perkahwinan beliau pada 5 Mei 2010
kini dia meninggalkan seorang isteri dan seorang anak perempuan yang berumur 9 bulan ... :'(
Tuan John memang sedih......
kata dia memang susah nak terima semua ni...
tapi dah ketentuan ilahi ....
Shahrul jugak la yang temankan Tuan John ambik borang kawen kami dulu..
dan dia la yang tolong buat surat sume ....


kini cuma doa seorang sahabat jelah yag boleh mengiringi beliau ...

dulu Tuan John pernah kehilangan seorang sahabat ...
hari ni lagi sorang pergi tinggalkan dia ...








Jangan malu-malu singgah lagi ye, Terima kasih.

12 ♡ kas|h beRpanJangan ♡:

cheqna said...

alfatihah
moga arwah tenang disana

Lya Colours said...

alfatihah
dah ajal. harap isteri dia tabah nak membesarkan anak seorang diri.semoga Allah berikan kekuatan pada beliau

Rozita said...

al-fatihah... semoga rohnya dicucuri rahmat.. dan semoga isterinya tabah menghadapi dugaan...amin.

[s.u.r.i.a] said...

turut rasa sedih. ajal maut, jodoh pertemuan semua di tangan Tuhan. alfatihah.

Diary Of One said...

al-Fatihah.. seih lak bila mbacanya...

Aida Azryn said...

Al-Fatihah. Moga rohnya dicucuri rahmat...

CuTeMiUt78 said...

al-fatihah.. semoga rohnya tenang di sana...

Juliet_iRa~" said...

sedih..mmg terasa sgt kehilangan seorang sahabat bila btl2 rapat kan..

al fatihah

Juliet_iRa~" said...

sedih..mmg terasa sgt kehilangan seorang sahabat bila btl2 rapat kan..

al fatihah

beautiful_rose said...

sedih....Al-fatihaha buat dia moga rohnya tenang di sana.....

teyhasahaje a.k.a NURUL said...

SINGGAH BLOGWALKING ..ADA CERPEN SEDIH DI BLOG ACU... ------> http://teyhasahaje.blogspot.com/2011/12/cerpen-monolog-jangan-lupa-namaku.html SANGAT2 MEMERLUKAN KOMEN AWAK YG MEMBINA ~ DTG TAW ..NANTY ACU DTG BALIK BLOG AWK..TENKS :)

BENA said...

kak mawar , nape lama xupdate blog ? huhuhu ;)