Gempa bumi 11 April 2012


Bismillah ...

Pada 11 haribulan tu kan sempena cuti pertabalan Yang Dipertuan Agong,
kami telah selamat berangkat balik perak ....
ambik cuti dua hari ..dapat la balik Perak 3 hari 2 malam
kalau ikotkan nak sambung sampai Ahad....
tapi ade Majlis Akad Nikah sepupu Tn.John la plak ...
jadi kami balik pada hari Jumaat.

masa dalam perjalanan nak balik Perak tu ...
aku dah rase cam pelik je ..
sepanjang jalan lepas Tapah...
ada banyak burung camar putih yang biasa dok kat laut tu..
tapi ade plak kat tepi bukit kat highway ....burung bangau putih pun banyak ...
kawasan tu bukan kawasan berair pun ...

pastu sampai kat #home sweet home dalam kol 4.00 P.M
pastu dok borak ngan ayah, syakir , Syairah ngan tn.John..
pastu tetiba rase macam pening je kepala...
pastu tanya yang lain rase tak??? sume rase ..Sah!! Gempa bumi...
kuat oooo..pasu bunga kat rumah pon bergerak...

pastu aku kan macam mengong2..trus lari kuar rumah ..
#bajet macam dok kat KL , opis tingkat 12 nak lari kumpul kat depan bangunan#
hahahahhaa....
pastu kat luar ...aku tengok kereta pon bergerak-gerak..macam berombak2...
serius kuat ....takot wooo..rase cam tak tau nak lari mana ...huhuhu
alhamdulillah....bersyukur aku kat Malaysia..bukan kat Sumatera ....


masa yang kali ke-2 lebih kurang jam 6.50 tu memang tak rase..
sbb masa tu kat Pekan Rabu Beruas ...
tapi rasenya orang kat gerai tu ade yang rase kot..
sebab tetiba ramai yang cepat je tutup gerai ..
bungkus sume ....padahal blom pukul 7.00 malam pon...

nasib baik la mase tu aku kat kampung...kat rumah atas tanah..
kalau ade kat ofis ..kerja haritu ...
mau dah berlari turun dari tingkat 12....hish ... kelam kabut punyalahhh ...

pastu...masa otw balik KL ..
kami saje lalu jalan dalam ..pastu lalu la kat Kampar..
terkejut lagik..
banjir dasat kat situ ...
dalam airnya...rumah tenggelam..nampak piring Astro je ...
lokasinya sebelom TESCO kampar tu ...
habis sofa sume diorang angkat letak tepi jalan...

kesian diorang ..
semoga banjir tu cepat2 surut dan semua urusan diorang dipermudahkan ...amin..








3 comments:

cheqna said...

semoga Allah melindungi kita semua

LYAfrina said...

itulah..hari tu, ada ptndingan mmancing kat ofis..perasan gak air laut cam pelik.. tp mlm tu bru tau rupanya ada gempa kat acheh.. smoga allah swt melindungi kt smua n smoga bumi malaysia kt dijauhi drp malapetaka

kejoralove said...

salam..

kena tuka tempat koje ler gamak nyer kan..
terjadi kes cam nie...gegaran di tingkat 12..uiahh..
sy ddk tingkat 4 pon dh terasa lain macam..pening pon adee..hihi

awak kena tukar tingkat paling bawah sekali ( bukan bawah tanah ler..kuikui) tingkat satu..senang nk lari tempat lapang...huhu