Isu telur lagi ? - " telur rebusan urine "

Bismillah....

sejak kebelakangan ni kita semua digemparkan dengan berita
penjualan telur kimia tiruan yang di khuatiri memudaratkan kesihatan.....

rase cam risau gak nak makan telur sebarangan sekarang ni ..
makan nasi lemak pun tak ambik telur..hahaha
ni ade lagi satu cerita yang Cik Mawar dapat dari email...
meh nak share ....

RATUSAN telur direbus dengan menggunakan air kencing di wilayah Zhejiang, China dengan menggunakan resipi berusia ribuan tahun lalu.

BEIJING - Sebuah kedai di wilayah Zhejiang , timur China menjual telur yang direbus dengan air kencing budak sekolah dan ia merupakan resipi tradisonal berusia ribuan tahun, lapor sebuah akhbar semalam. Chef makanan tradisonal, Lu Ming berkata, dia mahu mempromosikan semula makanan tradisional itu sehingga ke peringkat antarabangsa. "Air kencing tersebut dikumpul daripada pelajar sekolah lelaki yang berumur 10 tahun, mereka kencing di dalam sebuah tong dan kami mengambil air itu pada setiap hari. "Telur-telur itu akan direbus dalam air kencing tersebut dengan kulitnya," katanya.

Menurutnya, telur tersebut berasa sedap dan berkhasiat untuk menyembuhkan demam selain meningkatkan konsentrasi serta menghilang rasa mengantuk ...

sape yang ade rase ngantuk-ngantuk dan lemah-lemah badan kat office tu,
boleh cuba ye telur rebus ala-ala telur pindang nih...huhu
akibatnya tanggung sendiri o.k Cik Mawar tak nak bertanggungjawab o.k...ahaksss~









sekarang kna berhati-hati dengan apa yang kita makan sehari-hari ..sebab banyak benda pelik-pelik yang dijadikan makanan :P

8 comments:

beautiful_rose said...

yarkhhh...hak tuih!

gelik pengotor gila.

what the......mengong ke hape dorh nieh.

Lya Colours said...

ya allah gelinyaaaaaaaaaa. kembang tekak !!

Alimaz-Kembara Terasing said...

biasa la dah nama cina..... kapiaq mana tau halal haram.... kalau cina islam lain la....

BRO_MONDAY said...

miss mawar ada duri : giler ahhh!!! stail telor pindang versi China ni!!! koh koh koh apa pun, skam ni penjualan telor di malaysia sangat susut lepas berita pasal isu telor tiruan hari tu...skam ni pun kerajaan (Jabatan Veterinar) dah maklumkan, TIADA TELUR TIRUAN kat negara kita...fuh~ selamat...('',)

- GC - said...

bodoh gila.. wahaha

mamai said...

nie yang malas nak makan telur nie

apek poyo said...

ya allah!!
muntah den kalau tgk eh..
cilako tul la diorg ni..resepi bukan²

Adinda Amy Sensei said...

lama tak komen di blog mawar..waaa..dah nak kawin rupanya ye...bila tu?

mawar...sy ada add mawar di fb....sudilah approve nanti ye..yang nama adinda amy tu...ok..