Lambat

Bismillah 

Lambat tu macam agak sinonim dengan saya ...
saya kalau bersiap atau makan memang lah tak lambat ..cepat je ...
tapi ni lambat yang saya maksudkan ialah 
saya dilahirkan pada bulan Disember ..iaitu dipenghujung tahun ....

kemudian diusia 13 tahun ( tingkatan 1) 
saya ada memohon untuk masuk ke asrama...
memang saya dapat masuk asrama tapi LAMBAT ...
orang lain dah masuk pastu baru saya dapat masuk...

Kemudian bila tamat PMR ,
 saya memohon untuk masuk ke sekolah Teknik...
Dengan keputusan 3A 4B 1C saya dapat masuk sek.Men.Teknik Gerik....
tapi intake last rasenya ...jadi LAMBAT jugak..
orang lain dah belajar suku saya baru nak start dari mula...
dah lah Pengajian Kejuruteraan Elektrik dan elektronik tu bukannya senang :( 

Setelah habis SPM dengan tak berapa nak jaya nya..hahhaa
yelah dapat 3A jerrrr mana lah jaya sgt pon kan ? 
lain lah dapat 5A ke 9A ke patot lah dibangga kan ...huhuhu
tapi Syukur alhamdulillah ....
saya mohon ke Universiti dan Politeknik ....
tapi dua-dua pun tak dapat ...
tapi tak pe lah...saya pun masuk kolej dulu ...
habis satu sem ...tetiba dapat surat panggilan Politeknik ...
LAMBAT lagik....
orang dah belajar setengah baru terkedek-kedek nak belajar ..haishhhh 

dah habis Poli...dengan pointer yang tak seberapa..tapi 3 point above jugak la....
kawan-kawan lain dapat masuk government ....
saya? tak dapat ....so sad ...jadi dengan gigih pg interview kt TNB ..
dan ...alhamdulillah rezeki dan jodoh saya disitu :P 
setelah 2 tahun ++ kat TNB saya baru dapat masuk Government
2 tahun tu LAMBAT kan? .....

Kemudian..kad jemputan demi kad jemputan saya terima....
kawan-kawan ramai yang dah kawen...happy for them...
akhirnya (yang ni tak lah lambat sgt ..o.k lah ) saya pun dah kawen...
now ...rezeki nak menimang cahayamata pon nampaknya 
akan LAMBAT ....tapi tak pe lah..saya redha ..
itu semua kan ketentuanNya ...itulah yang terbaik untuk saya ...
Syukur ke Hadrat Ilahi ....


alolololo...Chomelnyaaaa...hihi


Sekian... 



Jangan malu-malu singgah lagi ye, Terima kasih.

3 ♡ kas|h beRpanJangan ♡:

Lya Colours said...

insyaAllah ada rezeki tu. lambat atau cepat je. doa2 lah. saya pon doakan untuk awak

~AmyLiana86~ said...

insya Allah mawar..nati rezeki itu datang..doa jgn putus yer.. =)

[k.u.y.a] said...

honeymoon puas-puas dulu k! hihi.