Hutang

Bismillah....

pagi tadi baru suap makanan beberapa suap tetiba teringat 
eh.....Hutang Kek lapis tak bayar lagi la.... RM25.00...
terus laju-laju sms akak yang jual tu........

Kek Lapis tu sedap ...dalam ade cadbury ...
aduii....lama jugak la beli kek ni ..tapi lupeeeeeee sgt pasal hutang ngan akak tu ..

saya jenis yang ble ade hutang kalau boleh nak bayar cepat2...takut terlupe ..
bila terlupe jadi macam ni lah ...hurrrrmmm ...
tapi Inshaallah tengahari nanti saya pergi bayar kat akak tu ...

kadang-kadang ade tau orang yang jenis buat-buat lupe bila berhutang ngan kita ...
dan saya memang tak tau la penyakit apa itu ..... ..
pastu saya pun ade penyakit jugak ....
penyakit yang bila orang lain hutang ngan saya .....
susah pulak rase bila nak kutip balik hutang tu dari si peminjam ...
leceh la.... padahal tu duit kita..hak kita ! 
-_____-" 

sepatutnya orang yang berhutang tu yang rase bersalah ..bukan kita yang bagi pinjam ni ...
tapi harap-harap kalau kita ade hutang ngan orang 
baik cecepat bayar ....kalau umur tak panjang cemana ?
o.k tu je nak bebel hari ni ...
saya ade hutang tak ngan kamu? ........... kamu ? dan kamu ? 
kalau ade gtau ehh.......


Sekian. 


5 comments:

~AmyLiana86~ said...

mawar jgn lupa hutang mawar dgn amy yer..hehe..xdelah..tu lakan klau org pinjam dgn kita ssh tol nk mtk balik..huhu

Sara Lynn said...

tau xpe.. kdg orang anggap benda ni remeh.. ingat even 1sen pun kalau x dibayar dan dihalalkan, akan dituntut di Padang Mashyar nanti! Hope sy takde hutang dgn orang.. kot terlupa tlg ingatkan.. huuuuuuu~~

LYAfrina said...

lya klo bhutang mmg x pnh lupa.. x tenang hidup klo kt buat dont know j hutang kt kat org.. ermm jd ape2.. bwk k akhirat tu. sbb tu klo bhutang cba byr scpt mgkin. lainla mcm htg rmh n kete..

- G C - said...

hantar sini sikit kek lapis tu

ArELeEz said...

ingt tok adi, ingt tanah kubur, ingt la hutang.. he3..