Dapoq rumah Cek

Bismillah .....

haritu satu hari apply cuti..memang niat kat hati nak kemas dapur
dah rase macam bukan dapur..haha
ni semua bermula masa catuan air tula..sebelum puasa kan ? 
habis semua botol..semua beka syang boleh isi air saya keluarkan dan isi air ...
lepastu main letak je..tak kemas betul-betul....


jadi first round basuh semua bekas tupperware dan sudu, boto semua ...
alang-alang nak kemas kan ... biar puas hati 

 penat memang la penat ... tapi kena jugak buat ! 
paksa sikit ....target misti kemas sebelum berakhir hari tersebut ...
nanti hari kerja memang tak ada masa
hari sabtu ahad pulak ada je agenda lain 

dah siap basuh semua kita keringkan ...
bentang surat khabar ...kemudian keringkan dengan kipas..huhu 


Alhamdulillah ...misi mengemas berjaya ...
dah siap kemas semua ...baru la lapang sikit mata ...
dapur dah la sekangkang siput je ...hihihi 
jadi kna kemas...kalau tak susah nak buat kerja 

 kain lap kat dapur tu semua rendam air sabun 
pastu sental ngan tangan ...baru puas hati ...

ha..ni je ruang dapur rumah sewa saya ....kecik kan ? yela sekangkang siput je 
ni dah siap kemas semua ...xpe dapur rumah sendiri nanti Insha Allah nak buat besar sikit .
.tunggu la bila ada rezeki lebih 
yang dalam plastik bawah sinki tu saya bungkus semua tupperware atau pinggan , cawan 
yang tak nak pakai ...kita letak kat luar yang nak guna je ...

tu je nak cerita...

sekian. 

4 comments:

Fazleyatul Aini said...

dapur kecik la senang nak kemas ye dak. dapur beso kang jenuh pulak. hihi. kira misi mengemas berjaya la ni. good job !

LYAfrina said...

byk clearabce tu..
y penting kemas..

Nafira usof said...

Dapur kecik kalo selalu mengemas nampak lapang jugak kan~hehehe.
kecik tak pe.. janji bersih.

ArELeEz said...

dapur kecik pun ade pro-nye tau! jimat mase nak kemas. compare dgn dapur besar, mau mkn 2 hari 2 mlm kot!