BrEaD |s Roti



Bismillah ....
grrr....sejuk plak pagi ni...
mane tak sejuk...hujan sejak awal pagi tadi lagi...
pastu bile sejuk..pakej la sekali ngan mengantok?..
sudahnya dah berkali-kali menguap ...huhu

petang semalam balik dari ofis pun hujan jugak ...
lebat giler...hujan yang diikuti kilat sabung menyabung ..
takot woo..

sampai je kat umah tak de orang ..
terkedip-kedip sensorang...haish ..bosan sungguh
nak bukak tb takot plak
kilat petir berdentum-dentum kat luar nun..
dah la umah tingkat 8 rase cam dekat je kilat kat langit tu ..
(macam la tingkat 8 tu tinggi beno..kalo dah penakot tu macam-macam la bunyinya :P )

pegi dapur bukak peti es ..
tengok ade roti ...separuh lagi ...tengok expired date 07/03/2011
ala...hari ni last...takkan nak celop kopi semua roti ni..
mau kembang tekak nih...huhu

pastu tengok ade

tuna, mayonis ngan sos..
nak bakar pun takde oven ... biasa la dok rumah bujang
serba simple lagi kekuranagn :P
(padahal rumah sewa orang lain ade je benda alah ni umah aku je yang tak de lagi kekurangan)

jadi dengan skil yang tak seberapa ...
aku pun try la goreng bahan-bahan tadi ..
pastu dengan hujan yang berderu-deru kat luar tu

nilah hasilnya

(。♥‿♥。)

makan tengah panas-panas memang sedap ...
itu yang dah geget baru teringat nak snap gambo...
tak senonoh btol la :P








kalau la ade oven kat umah semalam ..
teringin rasenya nak buat resepi nih
haish ....trase cam nak beli oven la pulak ? camno?
nak kna kumpul duit Nuffnang la nak beli oven :P




4 comments:

Lya Colours said...

simple tapi dap2

- GC - said...

rumah sewa sy dlu pun takde oven. haha. rumah skrg pun takde jgk. hahaha

Adinda Amy Sensei said...

best tuuuu...

beautiful_rose said...

adoi...laparnya tengok makanan...