B|La HouSeMatE BuAt pEraNgai Part II


Bismillah ....
alhamdulillah dapat juga berjumpa dengan jumaat kali ni ...
sepatutnya hari ni happy ....sebab esok nak balik kampung...
tapi ...pepagi lagi mood Cik Mawar telah di spoilkan oleh budak bertuah nih...
hisssssssssssssshhhhh sabo jelah...


Dulu Cik Mawar penah cerita dah pasal budak nih...
lambat bayar duit sewa rumah
bulan ni dia buat lagik....
lagi teruk kali ni ...memang menguji kesabaran btol lah ...

Semalam Cik Mawar sampai tak boleh tido fikirkan pasal budak ni
macammane cik mawar nak bgtau kat Derik Si tuan rumah nih
sepatutnya hari ni dah bank in duit kat Deric...
kali ni , budak ni bukan je tak bayar duit sewa bilik dia..
tapi duit roommate dia dan sorang lagi kakak bilik sebelah...
jumlah kesemuanya RM 510

takkan RM 510 ni pun Cik Mawar yang nak kena dulukan duit?
Oh no way.... Cik Mawar bukan cap duit ye !!
kali ni tanggung sendiri ...
semalam kol 3.45 pagi Cik Mawar terjage dr tido
pastu terus terfikirkan budak ni lagi ...
terus Cik Mawar hantar sms cinta kat dia

" F****, tolong ye bayar sewa f**** + A*** = RM 355 ( A bgtau akak dia dah bayar kat kamu)
dan sewa Kak N*** RM 155 ( Kak N pun bgtau akak yang dia dah bayar dekat kamu)
Jumlah keseluruhan RM510, Kalau kamu tak gaji lagi , bayar dulu bahagian A*** dengan Kak N*** punya dulu. "
11-March-2011 04.12 am

pastu pagi tadi dia reply sms chinta ku itu

"mmg dorg dh bg dwt kt F****....sekarang beg dwt F**** ilang dlm tren skali ngan cash sewa sume..sbb tu f**** tak balik uma...segan sgt ngn akk....ni F**** try pnjm ngn kwn2..tggu jap ek kak...dpt je trus F**** bank in ...mgkn f**** akan pndah kot sbb dh segan sgt ngan akak..sory ye sume ni x sgje....."
11-March-2011 7.17 am

aduhai....kalau btol duit dia ilang...Cik Mawar memang lah kesian..
tapi kalau dia tipu lagik macmmane?

bulan lepas dia cakap hari rabu dia dah bank in duit
tapi cek tak de ...
dia cakap gune Cimb Clik 3 hari baru masuk ...
ait....cik mawar pun pakai Cimb click...transfer duit ke Cimb jugak tak de nya samapi 3 hari
waktu tu jugak trus masuk
tu pun lpas 3 hari tak pun masuk duit ? ape kes ?
sape pulak nak kesiankan Cik Mawar nih? huhuhu

bulan lepas dia borak-borak dia gtau
"saya sibuk sikit kak abg sy nak kawen, kitorang biasa adik beradik kawen kitorang masing2 sponsor"
amboi...sponsor abg sampai lambat bayar sewa ? ape kes
abg nak kawen bulan 8 ? sekarang dia dah sibuk?
abis Cik Mawar yang nak kawen lagi 2 3 bulan nih ? ape cerita pulak ?
dah Cik Mawar pulak yang kna dulukan duit bayar sewa dia?









korang agak boleh percaya ke ? huhuhu
T_____T

....pening lagik ....

16 comments:

Lya Colours said...

susah btol wujud manusia macam ni
kita plak susah nak pikir masalah dia
pasal dia sorg x bayar sewa, semua kene
tp kalau betol hilang dompet, isk kesian jugak kan
haih tak tau lahh

♡ m.a.w.a.r_ b.e.r.d.u.r.| ♡ said...

Lya : memang susah pun..kita plak yang pening kpale fikir ..huhuhu...redha jela :P

[s.u.r.i.a] said...

ross, lepas kawin minta tukar putrajaya la. best sikit. :P

rATu kEBaYA said...

macam x lerh percaya je... herm... susah kalau liat nak keluar duit ni

♡ m.a.w.a.r_ b.e.r.d.u.r.| ♡ said...

Cik Su, kalau boleh memang nak pon.....snang cket nak cari rumah :)

♡ m.a.w.a.r_ b.e.r.d.u.r.| ♡ said...

Ratu Kebaya : tu la pasal..rase pun macam tak percaya ....

iela said...

nk kelentong la tue..dak cmnie mne leh pkai..da jea alasan...enth2 abis berjoli sakan kot..

mommy athirah said...

sib baik aku da x duduk situ..kalo x, ko pon tau ape akn jadik ngan bdk tuh! kalo x kojol, memang mereng tros la aku keje kn!! memg sakit ati je aku bc n3 ko nih!!!

♡ m.a.w.a.r_ b.e.r.d.u.r.| ♡ said...

Iela : tula..rasenya memang dia klentong !!!! .....Penipu tol la

♡ m.a.w.a.r_ b.e.r.d.u.r.| ♡ said...

Moomyathirah : kalo ko aku rase ko dah halau dah budak tu ...huhu

S..U..D..@..I..S said...

kerenah kawan2 perlu byk bersabar..tap kalu melampau pecat saja...boleh gitu...eh jgn ikut x bik

makdara TERdiva said...

there must be something wrong somewhere..eceh!

MDT pun penah alami tenant yg macam ni..suka buat dramaswasta tiap kali minta duit sewa rumah, atlast dia blah dari umah tu..puas hati den!

::NelyLeyana:: said...

halau je... jgn baik n lembut hati sgt

piNky LuCiA said...

500 tuuu.. dia kelabu mata kot tengok duit. hehehe

Adinda Amy Sensei said...

payah jugak kalo ada yang liat camni ekk...banyak pulak alasan erk..


mawar....ada kad utkmu

Anonymous said...

yup..perangai org memang mcm2..aku sewa rm800/bulan,apartment..sblm ni tinggal sorang,baru amik housemate 2 org,tp lain lak jadinya..lagi la teruk,dpt housemate yg cakap x serupa bikin..dah la bayar lambat..umur 30an..dh kahwin,ngaku manager kilang..tp mcm kedekut je,sewa rm200/bulan pn susah nk bayar..smpai aku lak yg kena minta..huh..susah kalo tinggal ngan spesis jenis mcm ni,xreti2 nak pikir sendiri..msih lg sabar ni..hmmm..hilang sabar nti aku bagi penumbuk kt muka dia..tggu sbulan dua lg..