landak laut


Bismillah ....

Kebiasaannya bila disebut landak laut ....
kita akan bayangkan gambarannya seperti ini?tapi, minggu lepas masa balik kampung,
ayahanda ku yang memang sukakan laut
telah pergi ke laut untuk menangkap udang dan mencari siput ....
walaupun penat bekerja disiang hari tetap nak kelaut malam hari semata-mata kerana hobi ...haiyakkkk

dan ayahku telah bawak balik benda pelik alah dibawah ni ...
Mak cakap ni adalah salah satu daripada spesis landak laut ...
ayah dapat semalam...
ayah bawak balik untuk tunjukkan pada kami ....
dia nak anak-anak dia kenal binatang pelik ni ape bondonya ....

pic kat atas tu gambar dari atas....
haiwan tersebut tak kembang macam landak sebab air sikit ...kalau dalam air banyak sisik2 bahagian tepi tu akan mengembang dan mencacak macam landak ....huhu
tajam dan keras o.k sisik tepi tu ...

ni pulak gambaran dari bawah ...setelah ianya diterbalikkan ...






4 comments:

Lya Colours said...

macam sotong pon ye gak.hihi

cheqna said...

mesti lembik2 tu....
baru first time tengok

AI said...

- boleh makan ke tu?

maiyah said...

assalam..

wahh.. sy pun bru tgk ni, tp nmpk comel gak hehe :D