Compromise

Bismillah ....

salam Isnin...
pagi tadi masa nak isi minyak motor...
ternampak satu senario...benda ni perkara biasa yang berlaku ...
kadang-kadang tak faham la ..sesame manusia ni, kenapala susah nak bertolak-ansur ?
haishhhh

faham tak tolak ansur?
compromise ?
tolerate
same meaning
o.k meh nak cerita
Erti bertolak-ansur ialah tidak hanya mementingkan atau menguntungkan bagi sebelah pihak semata-mata, baik dalam mengadapi apa jua masalah kehidupan,tanggungjawab serta tugas yang diamanahkan.Atau dengan lain perkataan lagi,tidak terlalu mengira bila berbuat baik sesama orang lain.

o.k..meh masuk isi pokok nya...
masa nak isi minyak kenderaan kat pam minyak ...
biasanya sape yang bayar dan siapa yang isi?
o.k..ada yang akan jawap yang pandu tu yang akan bayar dan yang isi ?
yang dok kat sebelah atau blakang? duduk atau berdiri langut je menunggu kan ?
tak pun main henpon....layan lagu...baik punyaaa
o.k..kalau just pegi bayar minyak, balik ke kereta dan isi minyak
tu o.k la ..tak kisah la..tu perkara biasa ..

ni tak ...yang pegi bayar duit minyak tu masuk plak dalam kedai mini mart tu
beli barang...........layan anak nak itu ini.... beratur kat dalam pulak ...bayar ...
LAMBAT tau tak ?
orang lain dok tunggu nak isi minyak jugak ....

ape salahnya yang dudu kat sebelah tu pegi bayar minyak...beli barang sume...
yang pandu tu isi minyak ...dah settle ..beredar dari pam minyak tu bagi chance orang lain isi plak ...tunggu la partner tu kat tepi..
kan bagussss.....kan lagi elokkk...
orang yang tengok pun tak sakit hati kan ???
grrrr ...
geram tol...dah la lambat pagi tadi ...pastu jadik lagi lambat ....
seb baik sempat gak punch on time..........
grrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrr






2 comments:

Lya Colours said...

saya banyak kali kene
ada skali tuh, dia dah siap isi minyak, pastu dah masuk dalam kereta, sekali tak bergerak2. apahal kau ni kan. ada 2-3 minit tunggu
hati dah paneh ni. geram punya pasal, saya terus beam dia lama2 sket. reti pon kau nak jalan. bongok gila

BENA said...

penah jadi jugak macam ni . yang tak tahan . da isi minyak da masuk kereta tapi duk borak dalam tuh . sekali abang bena hon kekuat. hahahahahahha ;)