Janji


Bismillah

salam khamissssss........
hihihi..esok jumaat mau balik kampung
Yeaahhhh....best nya ....dah lama jugak tak balik kampung...
last balik masa raya puasa hujung bulan 8 tu ...sekarang dah bulan 11...
miss my family ^__^
tak pe lah balik sekejap pun....
janji dapat tengok diorang semua pun da o.k ..
tak dapat nak balik lama coz raya haji kan cuti sehari je..
pastu plak patutnya raya haji ni raya sebelah Tuan John..
tapi nak buat camno...ade hal pulak yang kna selesaikan kat kampung
hal apa..nanti dah settle baru ai story-mory...
"Thank you sayang coz boleh tolerate balik kampung ai lagi...
sorry tak disengaja kan ...., tahun depan 2x raya kita balik kampu
ng You dulu ok "

o.k...sekarang mari kita senyum dipagi hari ...
meh layan cerita lawak yang ai terbaca kat majalah tadi...

alkisahnya ada seorang lelaki bernama Che Mat dan isteri nya bernama Markonah
CheMat ni sedang tunggu Markonah yang sedang nazak nih....
jadi...sebelum menghembuskan napassss yang terakhir
mereka berdua pun bercakap la ...ala..ala wasiat terakhir lah kiranya ....

Markonah : ling..... (dalam nada tersekat-sekat) ling kna janji ngan saya yang ling akan jaga
anak-anak kita sebaik yang mungkin.

Che Mat : Ling janji ucukkkk.....
(dengan muka yang bagaikan ditampar bertalu-talu...muka sedih la tu)

Markonah : Ling berjanji......akan ...menguruskan anak kita seperti yang saya lakukan !!

Che Mat : Ling promise ucukkkk..... ( air mata bergenang-genang)

Markonah : Lingg misti berjanji takkan cari pengganti saya sehinggalah tanah perkuburan saya
kering kontang........

Che Mat terdiam sejenak..memang dia dok ternanti-nanti ayat ni dari tadi lagi...penat dah berlakon sedih nih......

Che Mat : Ye ling janji .... ( dengar kilauan sinar dimatanya...bukan kilauan dari air mata ..ni kilauan bahgiaaaaaa....hahahaha)

Markonah : dan yang terakhir ....ling misti berjanji.......ayat terhenti disitu

Che Mat : janji ape ucuk?

Markonah : Janji dulu baru saya sambung ayat tu ...

Che Mat : ye...ye...Lingg janjiiiii....tak pe lah janji jelah..yang penting nanti aku dapat kawen lain ..bisik suara hati Che mat

Markonah: Dan Linggg berjanji akan menyiram kubur saya setiap hari hingga akhir hayat
linggg.... dan terus menghembuskan napass nya yang terakhirrrr....


Kesian Che Mat ...tak dapat la dia nak kawen lagikkkk...ahhahaha
bijak jugak Markonah kan .......







11 comments:

Lya Colours said...

takpe la cikmat oiiii. haha

fathiahRAIHANA said...

hek3 mst cikmat frust nonggeng

Zana Adieyza said...

cik mat kecewa! hihi

semoga kasih sayang sntsa mengiringi hidup kita..

cheqna said...

hahahaha
sabo jela..

♡ m.a.w.a.r_ b.e.r.d.u.r.| ♡ said...

@Lya Colours haha..sabar lah cikmat oiii ..ahhahaha

♡ m.a.w.a.r_ b.e.r.d.u.r.| ♡ said...

@fathiahRAIHANA tulah..frust abis..kuciwaaa

♡ m.a.w.a.r_ b.e.r.d.u.r.| ♡ said...

@Zana Adieyza tula...biar cikmat je kuciwa kita sentaias bahagia dan happy kan ...:)

♡ m.a.w.a.r_ b.e.r.d.u.r.| ♡ said...

@cheqna hihi..tulah sian cik mat

beautiful_rose said...

hahah terkena sudah........

♡ m.a.w.a.r_ b.e.r.d.u.r.| ♡ said...

@beautiful_rosekuang...kuang..kuang :)

BENA said...

HAHAHAHAHAHAHA . bijak la markonah nihhhhhhhhh!