Rumahku di sebuah pulau

Bismillah

hari i nak cerita tentang aidiladha kami yang penuh sederhana pada tahun ni ...
rasa macam tak raya pun sebenarnya
rumah kami telah ditelenggami air banjir ...
air nya tak brape nak dalam sangat la....atas buku lali...
masa kat kampung haritu air memang tak masuk dalam rumah lagi ...
rumah kami ala-ala seperti berada di tengah pulau yang dikelilingi air....
ewah..sempat lagi feeling dok kat pulau tuh..haishhhhh

yang dalam bulatan merah tu la rumah kami.....
gambar ni diambil pada hari sabtu..masa ni air tak banyak sgt sbb kereta pun boleh masuk dalam lagi ...masa hari ahad air naik lagi ...dah tak ley masuk kereta ..
parking kat tepi jalan jo lah ... :(

permandangan dari pintu rumah


Ni pengalaman pertama Tuan John tau..hahaha
terkejut gak la dia..dah la demam ....malam tu lagi kuat demam dia....ciannnn
bagi kami tiap tahun pun memang dah biasa banjir nih...
antara masuk dalam rumah atau tak masuk jelah...

lepas banjir lah paling penatttttttt sgt ...
nak basuh umah ....haishhhh
seb baik shukur (adik ai ) cuti lama...tolong cuci rumah nanti yaa...huhuhuhu








4 comments:

Lya Colours said...

alamak banjir pulak
kat melaka pagi raya pon hujan gak tapi kejap je la
rumah tak banjir tapi reban ayam tak bleh lalu sebab air dah bertakung
so jadi lah pulau reban ayam. hehe

cheqna said...

banjir syok woo..tapi lepas banjir memang penat r..=)

BENA said...

owhhh patut la xmeriah sangat raya. banjir rupenye. tapi sedap tido kalo sejuk2 tu. heee ;)

Hanih Borhan said...

laa...kesian betoi...kat mana tu?