feeling hadek-hadek la pulak.

Bismillah ......

tengok lah tajuk...
kalau terkeluar tajuk yang sebegitu
maknanya ade la yang kurang enaaaak..kurang sedeeeep...

haish...nampak hakak sangat ke ai ni ?
aiyooooo....
actually tak kisah sgt kalau orang yang dua tiga tahun lebih tua dari aku panggil aku ahkak ...
ni tua 7-8 tahun...feeling hadek-hadek plak dia ?
aku lahir 1985 dan dia pulak 1978
tak ke jauh beza kan ?



pastu dia datang borak ngan kawan aku...
dia dengar je kitorang berborak aku-kau kat situ ..
kawan aku panggil dia akak la..
dia cakap ngan kawan aku pon bahasakan diri akak..
boleh pulak?
kat situ dia tak fikir ke?
takkan la kawan aku tu nak berborak aku-kau ngan aku
kalau umur kitorang tak jauh beza kan?

pada aku...lebih baik kalau kita tersalah panggil adik kepada org yang lebih berumur...
jgn salah panggil orang yang muda sebagai akak.....
ade orang tak sukeee ...khen?


sekian ...





10 comments:

cheqna said...

ouh adik ros...
sihat ke???
ekekekekeke
tapi betul....cheqna akak 2 tahun dari puan MB yer =)

Lya Colours said...

huh terasa tua kalau org panggil aku 'akak'. huhuhu

Lynnda said...

Pasan muda la kejap! Bagi can la sekali kat dia.. Klu banyak kali bagi belacan! Heeeheee

~AmyLiana86~ said...

mawar tua 1 tahun dr amy..hehehe

beautiful_rose said...

pernah kena...ada seorang makcik kadang2 pakcik tapi dok perasan diri tu muda panggil kita kakak.tgk umur tgk rupa dah baya mak ayah aku pon.haihlah.....

♡ m.a.w.a.r_ b.e.r.d.u.r.| ♡ said...

@cheqna kak cheq na..adik sihat-sihat je ..hihihihi :PPP

♡ m.a.w.a.r_ b.e.r.d.u.r.| ♡ said...

@Lya Colours tulah pasal..nak-nak kalau dia memang jauh lebih tua kan ?

♡ m.a.w.a.r_ b.e.r.d.u.r.| ♡ said...

@Lynnda haha...bagi diacan ..bagi dia peluang..hahaha..(baca cara johan RL cakap :PPP

♡ m.a.w.a.r_ b.e.r.d.u.r.| ♡ said...

@~AmyLiana86~ yup..jadi kalau amy nak boleh panggil akak yew..kalau tak nak panggil je Mawar yew sayanggg

♡ m.a.w.a.r_ b.e.r.d.u.r.| ♡ said...

@beautiful_rose tulah pasal...tak paham betoi...perasan mude je kan... haihh