makan yang simple-simple


Bismillah ...


Sejak jadi isteri yang tak berapa nak mithali ni ..
selalu jugak la masak kat umah ...
dulu balik kerja makan kat luar je ...
balik umah trus boleh bummmm...tidooo

tapi tu semua tinggal kenangan yaaaa ..
sekarang ni ..balik umah bukak kain baju kurung tu ..
sinting lengan baju ...kelepung...kelepang kat daporrrr...

Tuan John pulak ...
dia bukan balik umah trus lepak depan tv macam dulu ye ...
sejak 3 -4 bulan lepas jadi suami ai nih...sebenarnya 3-4 bulan lepas dah bli mesin basuh...
dia yang selalu basuh kain yew....huhuhu..
tapi yang sidai tu tetap la isteri dia nih yang kna sidai ...

tapi tu pon dah kurang satu kerja kan??...
terima kasih bebanyak kat Tuan John :))

o.k..ni kisah semalam ....

balik keje sambil sinting lengan baju tanya Tuan John :

Sayangggg ( sambil lentik badan kat pintu) EeeUuuwwww nak makan ape malam ni ?? ewah..hahahahahahhaa...sengalllll
tipuuu...aku tak kuasanya nak tanya dia bersayanggg meleret gitu kan ???

aku tanya dia ...

aku : Bie ...malam ni nak makan ape?
Tn.John : ala...kita makan yang simple-simple je ...

dalam hati aku : good ..cepat dan mudah sikit kan...

aku : o.k..mlm ni masak sardin ngan sayur ? o.k ?
Tn. John : laaaa... tu je ke ?
Aku : abis cakap nak yang simple?
Tn. John : o.k..masak sayur, sardin, ngan ikan goreng ...
aku : o.k ....

sambil ke dapur basuh beras ....

Tn. john : Yang, goreng ikan masin sekali ye ....pastu rebus telur masin skali ...
aku : baikkkkkk.....

pastu sambil potong bawang
Tn.John : Yang, wat skali kentang goreng sambal tu ...yang letak ikan bilis ngan tempe skali tu ...

Aku : ??????? tskkk..tskkk.. ( pedih mata potong bawang) baikkkk....

Tn. John : yang pastu keropok lekor yang bli semalam tu gorengkan skali ..lepas makan nasi boleh wat kudap2 tengok tv ..

aku : What???? haishhhh...baikkkkkk

dalam hati : tadi cakap nak makan simple ? ni dah tak simple dah ni? banyak
plak benda nak kna wat ...aiyooooo

nilah hasil masakan semalam ....yang simple-simple ....
keropok lekor tak snap gambar sbb bateri fon dah abis la plak ...huhuh

sekarang ni agak bizi sebab banyak aktiviti AKRAB dan
lepas ni pon akan bizi sebab nak pindah office baru :(
jadi macam susah sikit la nak buat onar kat blog orang lain ..
huhuhu..tapi hari ni nak gigihkan diri berjalan ke blog kawan-kawan ye ...
sorry :((

Sekian








5 comments:

[k.u.y.a] said... Reply Comment

cik ross masak sedap. :P awak nak pindah putrajaya dah ke?

LYAfrina said... Reply Comment

heheh... sekali dh bnyak pulak.. tp la..demi insan tersyg.. byk dpt pahala tu sediakan makanan buat si suami kan...

♡ m.a.w.a.r_ b.e.r.d.u.r.| ♡ said... Reply Comment

@[s.u.r.i.a] hahha..mane ade sedap Cik su ...blasah jerp..tak la ..pindah ofis dari sayap kanan ke sayap kiri jerp

♡ m.a.w.a.r_ b.e.r.d.u.r.| ♡ said... Reply Comment

@LYAfrinatulah..hihi....redha jelah demi suami tersayang kan ...hihihi

Unknown said... Reply Comment

hoho byk jgk lauk tu