Kebaikan makan Maggi Mee


Bismillah ...

Minggu lepas balik kampung kat Bilut...
kat sana ade rumah pusaka je ..tapi tak da penghuni ...
kalau kami balik kampung baru la ada penghuninya.....

jadi kalau balik sana antara makanan pilihan kami
ialah ...meggi dan sardin la...
sebab mudah, cepat, simple dan sedapppppkan ?

tapi tadi ternampak article ni ...
mak aihhhh...banyaknya keburukkannya?
huhu...saje je letak tajuk kebaikan..hahahaha...
tak pe lah kan ..blog ai kan ? Ngeeeee
tapi betul ke ape yang terdapat dalam article ni?
macam tak masuk akal pun ade ...

ada racun serangga? bahan pencuci?
cecair dalam kanta sentuh? ...homai..homaiii...yang ni lagi terOk ..cecair dalam pemetik api ?
mak aih...kalau sebahaya ni kenapa KKM tak haramkan penjualan meggi?
takkn diorang katup mata je?

mungkin yang kapur paris dan asid tartarik tu logik sikit la...
digunakan pada meggi tu ...proses pengawetan..
kan bila kita rendam megi kosong.... air tu akan jadi putihkan ?
o.k..yang tu boleh diterima lahhh....

walaupun aku bukanlah penggemar tegar meggi ..
tapi pada pandangan peribadi aku...
maggi ni memanglah tak berapa elok kalau dijadikan makan ruji...
maksudnya makan selalu...asal nak makan je...nak megi...
asal nampak megi je nak makan...tu memang lah tak elok .....
tapi kekadang skali-skala terasa jugak nak makan megi ni...
lagipun megi dan kehidupan di asrama memang tak boleh dipisahkan ...
jadi masa belajar dulu memang meggi antara bahan makanan wajib ada ..dan wajib beli :P

mungkin dah lebih seribu bungkus meggi yang aku dah makan selama 27 tahun hidup ni ..
jadi? kalau betol la bahan2 bahaya yang dinyatakan tu ada....
mau dah boleh guna aku untuk nyalakan api?
sikit2 lama2 jadi bukit kan ?
boleh guna wat basuh kain?
tak de plak aku rase sejuk cam ade aircond dalam badan ?
kan ade propylene glycol?
aiyoooo...musykil gak nih ...huhuhu
korang rase macam ne?






13 comments:

~AmyLiana86~ said...

patutla sedap semacam je megi..hehehehe

Nur Hawa Mohd Zin said...

tiba2 rasa cam tertelan minyak plak

piNky LuCiA said...

Tak tahu laa apa keburukan dia. Tapi semalam cikgu kat sekolah cakap, suami dia masuk wad. sbb makan 2 bungkus maggi. Suami dia darah tggi. huhu.

Kandungan garam dalam maggi banyak kot sbb tu xboleh makan. kesimpulan aku la. hehehe

cheqna said...

zaman U lagi besh
maggi adalah makanan wajib..
hhuhuhu
skang cheqna sesekali teringin gak..bukan tiap2 hari ler

Lya Colours said...

megi ni x leh selalu makan
dia dah lamaaaaaaaaaa x makan baru bleh makan sekali. baru feel dia dtg. haha boleh gitu

Fadzmie Mohamad said...

Dah terpaksa kurangkan makan megi ni. Kalau jarang-jarang makan takpe kan? Haha.

♡ m.a.w.a.r_ b.e.r.d.u.r.| ♡ said...

@~AmyLiana86~ hahaha..tulah pasal amy...

♡ m.a.w.a.r_ b.e.r.d.u.r.| ♡ said...

@Nur Hawa Mohd Zingulpp..gulpp... hihihi

Anonymous said...

@piNky LuCiA haah..garam memang tinggi ..kalau wat megi saya tak gune semua perisa megi tu

♡ m.a.w.a.r_ b.e.r.d.u.r.| ♡ said...

@cheqnahaah..samelah..saya pun cheqna :))

♡ m.a.w.a.r_ b.e.r.d.u.r.| ♡ said...

@Lya Colours haah...fell datang rasa mari je kan? hahahahahaha

♡ m.a.w.a.r_ b.e.r.d.u.r.| ♡ said...

@Fadzmie Mohamad tak pe jarang2 skali-skala...kadang-kadang tu :))))

Anonymous said...

Citer pasal keburukan megi..tp bile bace2 teringingin lak nak mkn megi kari..amacam tu