BR1M : kalau tak dapat surat nak buat macammane?

Bismillah

Mengenai bantuan Rakyat 1 Malaysia tu kan ? BR1M ?
ada orang yang dah lama hantar borang ...
tapi tunggu punya tunggu .... tak de khabar berita ...
tunggu posmen tiap hari pun surat nan hado ...nak pulak yang tinggal kat rumah flat yang tak de peti surat berkunci
jadinya ...surat tu kalau sampai kat peti tu memang berisiko la nak hilangkan ?
budak ambik main ke atau ade orang yang rajin kutip surat ke.....
benda ni jadi pada my FIL yang dah pencen.....

jadi apa perlu anda buat ?

perkara pertama
Anda perlu membuat semakan status dengan mendail no talian hotline: 1-800-222-500/1-300-88-3010 mulai 16 Januari 2012 jam 9:00 pagi hingga 5:00 petang.Talian hotline akan beroperasi setiap hari berkerja selama 2 bulan.

perkara kedua
Jika anda dimaklumkan bahawa anda layak untuk menerima bantuan RM500 tersebut,
pergi cek kat LHDN ...dan mintak salinan surat yang telah dihantar ....dan
anda bolehlah ke pejabat UMNO yang bedekatan untuk membuat semakan sekaligus mendapatkan wang bantuan RM500 tersebut.

perkara yang tidak perlu dilakukan :
kalau anda ke LHDN mereka cuma boleh membuat semakan dan mintak printkan salinan surat yang telah dihantar oleh Kem.Kewangan tu .....
tapi bayaran bukanlah daripada LHDN.

Sekian, untuk makluman bersama


p/s : Rugilah tak dapat bantuan RM500 tu ...bukanlah gaji kami berdua banyak beno...tapi cuma lebih sikit je dari had yang ditetapkan (RM3000 tu) .
ade jugak orang yang sanggup menipu isteri tak bekerja konon , semata-mata nak dapatkan wang BR1M ni....haisyyyy....jadi darah daging tu ...haishhhhhhh



4 comments:

BENA said...

bena dapat jugak . sebab gaji bena bukan la 3000 ke atas. hee :)

NaNa said...

ala ko x layak diam hahahaha....

cheqna said...

kat sinii dah dapat dah..tapi ada gak yang lum dapat lagi

~AmyLiana86~ said...

ala rugi xkawina awal2..kalau tak mesti dapat kan..heheheheeh