BALIK kampung...

Pada hari sabtu yang lalu, aku telah berkesempatan untuk pulang ke kampung dan berbuka puasa bersama keluargaku ... aku balik dengan myfiance...
lpas berbuka.. aku dan adik2 ku keluar rumah untuk memasang pelita...
Selalunya malam 15 kan orang pasang pelita??
mm... aku pun tak tau knape ayah ku pasang awal plak pelita tahun ni ..hihhi
lpas pasang pelita..adikku yang dua orang tu sibuk bermain bunga api...
Pic kat atas ni la yang sempat aku snap...
Bestnya dapat balik kampung ...........
Serius best..yang tak bestnya sebab dapat balik sekejap sangat dan sesat kat dalam IPOH ....
jenuh berpusing2 cari jalan balik.. hihii..almaklumlah..jarang sekali aku pergi ipoh tu dengan kereta..hihii..trok tol kan? tempat sendiripun bley sesat ... huhu
Pic kat atas tu adalah panorama yang aku rakamkan sepanjang perjalanan ke kampungku ....

Pic kat sebelah kiri tu ialah ....
Sebuah lori treller yang ikot rapat kereta kami ....
Serius takot ....
Lori tu ikot rapat sangat ....
risau je rase ..kan sekarang ni banyak kemalangan yang melibatkan lori treller ni ...
Ngeri betol...........

blogger-emoticon.blogspot.comblogger-emoticon.blogspot.comblogger-emoticon.blogspot.com
gambar sebelah kanan tu pulak...Gambar beberapa orang penunggang motosikal ...
tak la pelik pun kan?
tapi , aku masukkan pic tersebut kerana...
salah seorang daripada mereka tu
Perempuan!!!
yup...Gadis melayu... kagum aku tengok ...
die boley bawak moto balik kampung ...
ape yang buat aku kagum sebab..jauh tau perjalanan diorang
aku tak tau la kampung die kat mana ...
tapi ...aku mule jumpa diorang kat R&R Rawang...dan pic ni diambil di R&R Tapah...
Maknanya dia bawak moto dari KL dan lepas daripada tapah...hampir 2 jam lebih...dan hari sangat panas
blogger-emoticon.blogspot.comblogger-emoticon.blogspot.comblogger-emoticon.blogspot.com
Tahniah kepada beliau kerana sangat berani dan bersemangat waja... hiihihi

1 comment:

PM S@y@ b@ik said...

tabik spring lah pmpn 2 bawak motor jauh2..hehe