E.R.T.I sebuah kemerdekaan



Erti sebuah Kemerdekaan pada diri anda?

Pada aku kemerdekaan adalah Bebas daripada penjajah..aku amat bersyukur dan berasa sangat bertuah kerana dilahirkan disebuah negara yang Merdeka, aman dan makmur. aku bebas nak kemana2..tak macam negara lain yang hidup dalam peperangan..nak kuar rumah pun takot..Bom sana sini...duduk dalam rumah pun belum tentu selamat...Kematian dimana-mana..hidup dalam ketakutan...makanan tak cukup atau tak de langsung...aku rase sangat bersyukur....kita kat Malaysia ni bukan makan tak cukup..tapi Terlebih cukup. Sebab tu kadang-kadang aku tengok ade jugak orang kita yang macam tak bersyukur atas apa yang kita nikmati selama ni, itu tak betul, ini tak kena, asyik nak membangkang.. buat aku rase cam tak faham ape yang diorang nak sebenarnya!!! statement ni tak tujukan pada mana2 pihak ye.


Apa yang anda buat pada Hari Merdeka?

Dah 2 tahun aku pergi Dataran tengok perarakan. Tapi rasanya tahun ni kat kampung ..So aku akan melangut kat depan TV la kot..hihihi
blogger-emoticon.blogspot.com

Adakah anda mengibarkan Jalur Gemilang dirumah atau kenderaan anda ?

kat umah sewa aku tak de
kat kampung rasenya ada sbb tiap tahun ayah aku pasang
kat kereta ada

apa perasaan anda bila melihat Jalur Gemilang dibakar?

Marah jugak.. x faham kenapa buat macam tu ... semangat patriotik la pulak hihi
blogger-emoticon.blogspot.comblogger-emoticon.blogspot.comblogger-emoticon.blogspot.com

Lagu berunsur patriotik yang anda tahu?

lagu Jalur Gemilang
lagu 31 ogos
lagu yang buruh nelayan dan juga petani.... aku tak ingat tajuk nya
lagu Puji dan syukur pada ilahi...pun tak ingat tajuk
dan beberapa lagu lagi yang aku tak ingat tajuknya
..hihihi ..Pelupa btol ..banyak makan semut ke aku? ..
blogger-emoticon.blogspot.com

Semperna Bulan Kemerdekaan ni.... nak tujukan tag ni kepada beberapa orang pilihan hati :

blogger-emoticon.blogspot.comblogger-emoticon.blogspot.comblogger-emoticon.blogspot.com

1. kak Arapink
2. Cik Suria
3. kak Yanmie
4. jajagurlz
5. Dang wangi aka Kak Lela
6. cikgu Suhazli
7. cikgu Aiman

12 comments:

arapink said...

wahhh...nama akak atas sekali nih...kekeke...tak leh tak jawab nih...kekekke

ok, insyaAllah akak jwb malam ni..

MERDEKA!

mawar_berduri said...

hahaha... Ha tu la..akk la orang pertama yang terlintas kat kepala ni ..kui..kui .. :)

jajagurlz said...

owh mawar 10q kerana mengtag aku haha... ok nanti balik umah aku siapkan tag hehe... opis tak leh leceh n tak feel..

Yanmie said...

salam mawar,

haip...kena TAG...huhuu...ok2 ti k.yan buat ok..

eyena said...

ngee thanks follow my blog.. join tau contest tu.. senang je.. tiru gaya jer.. kang menang i bg hadiah eh.. hehe

Mawar_berduri said...

Dear jaja...Selamat MenJawab TAG ku ini ... miahahahha :)

Mawar_berduri said...

Kak Yan.. Sekali sekala Mawar nak TAG k.Yan...Thanks ye keran sudi bahagikan mase jawab TAG ngan Buat kuih batang Buruk Akak yang nampak begitu mengiurkan .... :) hihihii

Mawar_berduri said...

Dear eyeNa : rase pon cam minat gak nak juin..nanti balik umah nak pinjam kucing jiran nak snap pic ... hihihihi

yoro okino said...

hari merdeka tido nyer hari
huhuhu

mawar_berduri said...

yoro..hihii...hari tido pun ye sebab cuti .. :)

eda shamieda said...

wauuu...
sungguh bersemangat...
slmt ari merdeka n selamat berpuasa

mawar_berduri said...

hihi...Kalau kita tak sayangkan Negara kita sape lagi ye dak? Sejak bile ko wat blog ni ? x gtau ako pun ...:(