To Mr.Deric : May God bless you !!!

- in are not good mood -
terasa agak stress tapi pura-pura cube bertenang
apekah perasaan anda agaknya kalau tetiba kat umah anda TIADA BEKALAN AIR ?
semalam mase balik keje....
dengan semangat berkobar-kobar mau mandi ....
tiba-tiba...bukak je pili air tu ...
setitik pun tarak air ....adui ...frust btol
http://www.emocutez.comhttp://www.emocutez.com

pastu ingatkan tak de air kjap je ...
rupenya ....bekalan air kna POTONG!!!!
Uwaaaaaa...diorang dah cabut meter air tu ....

http://www.emocutez.com

memang sedih....tiap bulan kami tak pernah tak bayar duit sewa umah !!!
dulu tuan rumah (Deric namanya ) naikkan sewa umah
sampai jadi RM 1200 sebab katanya maintenance mahal ...
nak bayar maintenance .....

rupenya dia tak bayar pon !!!!
akhirnya ...kami yang kna tanggung padahnya
bekalan air kna potong sebab bil maintenance tak bayar
harap-harap ....dia akan bayar hari ni .....

dia memang tak pernah pun datang jenguk rumah kami ...
yang dia tau nak duit je
lampu pun rosak
(bukan mentol...mentol kami boleh tukar sendiri )
suis lampu tu tak boleh tutup !!
siang malam lampu tu terbukak je ...
lantai parquet kat bilik Cik Ida plak dah serap air..abis lembik..berkuap bilik dia..
sebab bilik dia tepi toilet ....
dah bagitau dia..wat tak tau je
bil elektrik kami jugak yang bayar tiap bulan ...

ikot kan hati ...memang Marah !!

http://www.emocutez.comhttp://www.emocutez.com

malam tadi tinggal aku sorang kat umah...
yang lain sume ade rumah transit lain ...
aku yang tak punye sesape kat KL ni terpaksa la duduk jugak kat umah tu ...

http://www.emocutez.comhttp://www.emocutez.com

pagi tadi dan semalam aku hanya mandi dengan 8 botol air !!!
air yang isi kat mesin tu ...yang 20 sen penuh sebotol ....
terpaksa la ...
4 botol semalam dan 4 botol pagi tadi
nasib baik aku ade stok air botol
Uwaaaaa...sedihnya ..
mak nak balik perak

tapi tak pe la..yang penting aku mandi ye pagi tadi.......





8 comments:

zan-xray said...

adoi sedih nya dengar mandi ngan air mineral. tapi dua kali baca macam orang kaya lak mandi air mineral hehe.
Harap cepat lah si Deric tu buat tindakan.
Pergi la masjid, kat masjid ada tempat mandi tak pun pi tandas awam yg ada bilik mandi.

[s.u.r.i.a] said...

ross, pagi ni umah su pun xde air tp nasib baik ade tadah air sebaldi. cukup la 2 buat mandi. hahaha. :P

Lya Colours said...

tuan umah mcm tuh, apa ke buruk perangai

dia buat kat org mcm tuh, nnt dia kene balasan
padan muka

[z@ck] said...

kena ptong? patutlah berbau smpi ke sini..hehehe

Mawar_berduri said...

B. Zan : huhu...bukan kaya...tapi terpaksa ....pepagi nak g surau ramai orang nak solat....segan nak tumpang mandi ..tula..ingat petang nanti kalau tak de gak air nak mandi kat surau bawah tu ....

Cik Su : huhuhu...same la nasib kita

Mawar_berduri said...

Lya : Memang perangai dia buruk... tau nak duit je ...bengang tol la ...


Zack : huish jauh nya bley bau .... ...dah mandi la pagi tadi ..mane ade bau ... hihihihihi

tehr said...

mak oi
dahsyatnya nak hidup
...harap kamu boleh bersabar

maiyah said...

siannya.. x patut le tuan rmh tu.. kalo sy x bleh xde air nih huhuu