PRU 13

Bismillah.....

o.k seronok tau bercuti selama 4 hari ....
jadi hasilnya hari ni sgt malas ..hahaha
Niat dihati nak balik kampung hari Jumaat sensorang naik bas ...
tapi niat tu tak kesampaian ...sebab tiket da habis ...dan Tn.John tak bagi balik naik bas sensorang ..
fine..dah tak bagi balik sendiri haruslah dia kena hantar saya balik ke kampung ye....

seperti yang dijangkakan...jalan jem..damnn..
tapi berjaya jugak redah ...sampai kat kampung petang ....
setiap kali balik kampung naik kereta saya akan lalu depan kellie's Castle  nie ...

::dihari pengundian berlangsung:: 
seawal pagi saya dah keluar dari rumah ....pukul 7.30 dah tunggu depan sekolah tu tau ..hahaha
bukan sebab eksaited ke hape ...tapi saya kena cepat sbb Tn.John pulak nak balik mengundi di KL ...
lepas claim elaun balik mengundi ...kami terus gerak balik ke KL ...
elaun yang saya dapat ialah RM100 o.k... thanks...
lepas jugak duit minyak dan tol kami ...
ha..kat tempat saya mengundi tu aman damai dan sentosa saja ...semua nya behave belaka ..
semua habis mengundi terus keluar dan balik...tak de orang berkumpul ke apa...
good :) 

tengok jari saya habis dipakaikan inai biru..hahahha
tempat lain saya tengok dia letak atas kuku tu je ... tapi tempat kami special sikit..huhu :P 
lepas mandi makan sume petang tu masih ade lagi cat biru tu ...
keesokan hari (isnin) masa pagi tu pun masih ade ....
lepas masak untuk makan tengahari semalam + cuci kain baju ...
dah makin pudar .....
hasilnya pada tengahari ni ...see dah tak de dah warnanya ...ade sikit je lagi ...
kata 7 hari ? naseb baik tak sampai 7 hari ...iols rimas jugak bila ade biru2 kat jari ni ..hahaha

 ha..ni jari comel ni milik siapa ? cuba teka ? 
tak pe tak nak bgtau ..tapi tuan punya jari misti dah tersengeh2 ler tewwww ..hihi
nampaknya ink Negeri Sembilan tahan lebih lama sikit dari ink Perak..hah statement giteww.. :p 
tapi walau apa pun....
tahniah buat yang berjaya ...yang kurang berjaya usaha lagi untuk 5 tahun yang akan datang ...
percayalah pada qada' dan qadar ketentuan Allah...
peace no war .....

lain pulak dengan tempat Tn.John mengundi ...
mak ehh..takuit nak dekat ..hahahah..ramai kot yang berkumpul....
saya tunggu dari jauh je la... jadi tak tau la apa yang berlaku kat sekitar pintu masuk pusat mengundi tu ...
Tn.John mengundi kat mana?
owh......kat LEMBAH PANTAI o.k......hahhaha

gambar sekadar hiasan 

malaysia kita ni kecik saja..kalau kita bergaduh siapa nak jaga ? 
jadi berpolitiklah lah secara aman dan tanpa sebarang rusuhan / provokasi mahupun perhimpunan jalanan ...
jaga dan fikir apa yang kita tulis dalam media sosial 
sebab takut-takut mengguris perasaan sahabat mahupun saudara-mara ...
bukan itu tujuan politik ...dan tu tak dituntut di dalam islam mahupun mana-mana agama ... 

sekarang dah habis mengundi...
harap-harap yang berjaya tu jalankan lah tanggungjawab anda kepada rakyat sebaik mungkin..
bantulah apa yang patut...rakyat malaysia ni pun 
ada pelbagai lapisan taraf hidup.....yang kaya, sederhana dan miskin ..
jadi keperluan mereka pun tak sama... jadi buat la apa yang terbaik untuk semua golongan lapisan ni ...
jangan time PRU je nampak muka...
lepas dah habis panggil untuk majlis bersama rakyat je asyik sibuk...tak de masa ...
meeting ..arghhhh ...5 tahun lagi 
selamat jalan lah nampaknya ... 

o.k .....sekian. 

2 comments:

adianiez AIDA said...

bab YB kena turun padang tu aida setuju. amik tahu hal rakyat tempat anda. baru la YB nama nyer.

Sara Lynn said...

hohoho.. mmg comel jari yg pakai ink negeri sembilan tu =D

Kuala Gandah Elephant Sanctuary

بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِيم Hai Korang ...gigih mokcik curi masa nak hapdet cerita kali ni #suscuba hihihi  takut terlepas d...