Wanita Hebat didalam hidup saya

Bismillah...

o.k hari ni lambat sikit mood update blog tu sampai ...huhu
sebab tadi dah kuar email yang tak boleh banyak guna tenet kat ofis..kah..kah..terus insap ...
time rehat gini boleh la  curik2 sekejap....

saya nak cerita pasal wanita hebat ini...
wanita hebat itu ialah mak saya ...
Selamat hari ibu mak...
sebab apa saya cakap mak saya hebat ? 
walaupun mak saya suri rumah sepenuh masa ...
tapi mak saya sgt hebat pada saya...
mak saya yang lahirkan saya didunia...
mak saya yang jaga saya masa saya sakit dan sihat sejak dari sebesar tapak tangan lagi ..

mak saya bila mengaji sgt sedap..
kenapa la saya tak dapat ilmu sedap bacaan bila mengaji dari mak saya?
haishhh..rugi jugak rasenya ...
da penah belajar tapi tak jadi sesedap bacaan mak saya...


walaupun mak saya tak boleh drive kereta ....
mak saya sanggup je kayuh basikal hantar dan ambik adik saya balik sekolah ..
jauh jugak tau dalam 6 kilo ....
tapi dulu la sekarang sejak abg long ade dia yang selalu ambik adik balik sekolah..
dan kalau syukur balik dia yang pergi ambik...
pergi sekolah along hantar ngan kereta pagi-pagi sebelum pergi kerja...

pernah dulu masa saya balik dari politeknik...
lebih kurang 9 tahun yang lepas.........
tak de orang nak ambik saya kat bus station ...
mak saya datang ambik saya ngan basikal ... 
owh...terima kasih banyak-banyak mak ...
dia taknak saya tunggu lelama kat bus stop tu ...
sanggup dia kayuh basikal ambik saya ...
tapi waktu balik , saya la yang kayuh bawak mak saya ..huhu 
hebat kan mak saya .....tapi saya rasa semua mak sanggup buat macam tu untuk anak-anak dia...

dulu mak pernah bawak moto..
masa tu adik saya Syairah masih kecik...tapi ade orang cuba ragut mak masa naik motor tu ..
mak ngan syairah jatuh dari motor..tapi alhamdulillah diorang tak pape ...
cuma mak macam takut sikit nak bawak moto ...
lama jugak la trauma nya...
sekarang mak dah bawak motor balik ...
tapi jarak dekat jela...nak bawak jauh2 tu memang tak berani la...

kjap tadi telefon mak....mak cakap dia masak sambal udang tenghari ni 
sedapnyaaaaa....walau simple mcmmana mak saya masak 
tetap saya rase sedap....sedappp..sedapppppppppp 



Ya Allah Ya tuhanku, 
kau panjangkan umur kedua ibu bapa ku dan kedua ibu bapa mertua ku, 
kau berikanlah mereka kesihatan yang baik-baik 
kau murahkan lah rezeki mereka, 
kau limpahkan lah rahmatmu kepada mereka...
kau lindungilah mereka dari sebarang musibah ...
Ya Allah Ya Tuhan ku 
Kau lah Yang Maha Mendengar 
lagi Maha mengasihani 


Selamat hari ibu buat mak saya (khalijah Bt Yahaya) 
mak angah sayangggggggggggggg makkkk banyakkk....banyakkkkkkkkkk...
banyakkkkkkkk .....
Selamat hari ibu buat Mak mertua saya (Salma Bt Hassan) 
saya pun sayangggggggggggg mak ... 

Selamat hari ibu buat semua ibu-ibu di dunia ini ...
saya belum dapat rasa lagi orang wish selamat hari ibu ...huhuhu
Insyaallah doakan lah saya ye ....

Sekian...wassalam ... 


1 comment:

Unknown said... Reply Comment

selamat hari ibu makcik.. mak saya pun hebat.... nnt saya up n3 pasal mak saya plak.. kekekekee.. **baru pas up n3 bukit tinggi.. amik napas jap.. n3 sampai 4 part!~ hahahaa.. okbai