Pak Ali Lemang Asli !

Bismillah ....

hari Sabtu lepas pagi-pagi celik je mata Tn.John dok menyanyi-nyanyi kat telinga ni 
"nak lemang. nak lemang Pak Ali, nak rendang berkuah" 
sampai dah berlagu la jadinya ...tak de pilihan lain kena lah layan kan ajerrr ...hahahha
terus mandi siap-siap bermula la perjalanan kami mencari lemang Pak Ali ...

dekat 30 km jugak tau dari rumah nak sampai ke Jalan Hulu Klang tu ...
nampak tak punya bersungguhnya dia nak makan Lomang Pak Ali? agagagaga :P 
kononnya waze kan ado! tapi sayangnya jalan yang sonang jadi susah la pulak ..
beria je kami ni cari kat kawasan perumahan AU5 tu ... rupanya tepi jalan utama jela...
sigghhhhh !!! -____-"


 yang berminta nak cuba lemang Pak Ali yang famous tu ....
korang hala je ke jalan nak ke Zoo Negara ....
tempat tu memang dekat dah ngan Zoo ....kan ade McDonal kat Petrol pump tu ? 
hah...memang kat area situ lah ....dia punya landmark 
Kolej Consist bertentangan ngan gerai Pak Ali tu .....
pastu sebelah tu ade Courts .....kalau nak pakai waze
taip je Courts Kuala Lumpur o.k....confirm jumpa gerai Lemang Pak Ali  

 dah sampai gerai tu mula la tebiat blogger menjalar ...hahhahaha 
sibuk nak snap gambar ...pastu kena sound ngan Tn.John ...kah..kah...kah...padan muke !!! 
"Jangan nak buat perangai pelik-pelik boleh tak! " kena se das ....
terus pelan-pelan simpan henset dalam poket suar ....... 
-__________________-"


dah balik rumah tak boley tunggu lagi ....
terus la mengopak buluh lemang tu ...


Lemang dia memang sedap....tak benyek...tak mentah dan cukup semua rasa ....
lemak dan masin tu memang sekata ..patut lah boleh masuk TV kan ? hihihi 
harga nya pun o.k la ....
yang buluh saiz kecik RM8  pastu ade yang RM 12 dan RM18 jugak ....
kami beli dua batang je pun .....puas hati makan 


dah alang-lanag bli lemang beli lah rendang berkuah da sekali ....
ni rendang daging ....satu bekas RM10
rase dia o.k.... tapi Tn.John cakap rendang daging mak saya lagi sedap 
yeeehhhaaa... kalau saya mmg ofkos la rendang mak saya yang paling terbaik 


 ni rendang ayam dia.....RM12 
puas lah dapat makan lemang cicah kuah dia...
makan ulang-ulang dari pagi sampai malam ...... perghhhhh... dap abaq ang 


Sekian 


Jangan malu-malu singgah lagi ye, Terima kasih.

2 ♡ kas|h beRpanJangan ♡:

Fazleyatul Aini said...

kalau lemang, saya suka bahagian atas sekali tu. hoih belah tu sedap, berebut nak makan belah atas tu hahaha

ArELeEz said...

arrgghh....!! air liur dh menjejeh2 sgt nih! achaner tuh? hu3..