Kombinasi yang hebat

Bismillah....

Ade lagi 3 hari je kita nak berbuka puasa ...
jadi saje nak update menu berbuka di hari-hari terakhir Ramadhan yang akan sentiasa dirindui nanti ..
rase macam cepat sangat masa berlalu sekarang ni ..huhu -___-"
macam baru semalam buat entry 1 Ramadhan dan  IFTAR day 2...
pejam celik dah tinggal 3 hari nak menjelang Syawal...

saya merasekan kombinasi menu ni sgt kena ngan selera saya ...
niat di hati nak jugak la berdiet sikit-sikit kan ...
tak nak la makan ikut nafsu ...hahaha...Kononnnnnn ...tinggal harapan jelahhh

 tengok ikan keli percik ni pun boleh bergelodak perut...
ini kan lagi bila ade depan mata ? mampu ko nak tahan ? hahahahha
kim salam... 2 pinggan nasi selamatttttt ?? hambek kau!!! 
dah kenyang usap perut sambil menyesal dalam hati ....-____-" pppffffttttttt 
yapedaaaaaaaaaaa..........

 pastu pekena pulak ngan sayur lemak ni ....
perghh..rase lemak...pastu manis keledek sikit....rase lembut-lembut sayur tu ...
memang terkenang-kenang la sampai hari ni ..

O.k..sambal belacan ni memang sedap .....memang terangkat lah 
pembuka selera gitew 

 kalau ade sambal tak de ulam bagaikan ombak tak de rindu pantai ..hahahha
Ha..tengok dia punya peribahasa kat situ ...melambangkan tak betapa sinonim nya dua benda ni? 
simpul-simpul ulam raja tu pastu cecah plak dalam sambal belacan...hoiiiii....
slurrrrrpppp...slurrrppppp..hahhaa...
sudah la nga-nga sikit-sikit
lap ailio tu ...tak elok orang tengok bulan-bulan pose gini .. :P 

o.k ...last sekali ..paru goreng sambal ni ...
yang ni beli ...beli hari Sabtu ....masa nak makan berbuka tu Tn.John cakap masinnnn...
masin tahap boleh kena darah tinggi ..!!!...
kata Tn.John nisbah dia...kalau sepatutnya letak 1 sudu teh ..
ni dia letak 3 sudu teh.... dapat rase tak masin cemana ? 

nak di buang sayang ...tak baik membazir! itu amalan syaitooooonnn...
jadi saya ambik separuh paru tu ....tinggal 3-4 ketul je..saya basuh ngan air ...
pastu goreng balik bersama 3-4 ketul yang masih ade sambal tu ...
DONE .... hasilnya o.k..da tak masin dan boleh makan ...
jadi tak membazir disitu ....


o.k tu je nak cerita ...babai ...
sorry kalau terlampau mengekspressi bila cerita pasal kombinasi makanan ni ...
tapi memang sedap saya rase ...hihi


Sekian. 


Jangan malu-malu singgah lagi ye, Terima kasih.

4 ♡ kas|h beRpanJangan ♡:

Fazleyatul Aini said...

perfect combination ! bikin liuran ku meleleh ni huhu

Mummy Chubby said...

keli percik tu meletop!! tak penah rasa lagi...huhuhuuu

Sara Lynn said...

ammmaaaaaaaaaaa!~

ArELeEz said...

sambal belacan mmg t'bahek! lagik pedas, lagik b'desing telinga, lagik best!