Siakap 3 Rasa : IFTAR 22 Ramadhan 2013

 Bismillah ......

ni menu IFTAR semalam ....
tiap hari asyik la dok fikir nak makan ape berbuka nanti ..
betul tak ?
takkan asyik nak makan benda yang sama..misti nak kelainan sikit ..huhu 

jadi menu semalam sgt lah simple ....
Ikan ni kasik goreng garing-garing ...kalau yang tak suke garing tu tak yah la kelar-kelar ikan tu 
jadi isi dia tak garing la sgt ...lembut je ...
kami suke garing tu sebab kena kelar...pastu masuk pinggan..


Bila dah azan....barulah tuang sos ikan tu ...
tak de lah ikan tu terendam lama dan jadi lembik ...
pastu ambik nasi panas-panas ....ngappppp..perghhh..sedap nyummies ...

lauk semalam cuma ikan ni, sayur kailan dan telur mata campur sos ...tu je 
alhamdulillah ...kenyanggg ...

resepi kuah tu sama je macam kat sini 
tapi yang ni letak isi ayam sikit bagi rase lain sikit ... huhu


ni kira option nak letak boleh..tak nak pun tak pe ... 

sekian. 


3 comments:

Fazleyatul Aini said...

saya pon suka yang garing2

:: Mrs.Eady :: said...

Tertelannnnnn air liur!!

ArELeEz said...

leez pun sker yg garing2 jugak. smpi mak kata macam keropok klu leez goreng ikan. heh3..