kisah suatu petang yang tak berapa damai

Bismillah

Al-Kisah petang semalam.....
kononnya nak makan Char kuew tiaw Malis
balik kerja trus la gerak kesana...sekali dah sampai ........ TUTUP !!!
aduyai ..sakit hati dah ni ...huhu

o.k...gerak la nak balik rumah...
skali hujan lebat gilo....diikuti kilat sabung menyabung ...
kalau ingat balik ..seram oiii...jalan plak tak berapa nak nampak ..ngan licin ..
dah pakai raincoat pun habis basah ...sakit hati 2 kali ..hahhaha
masa tu mula la bermonolog dalam hati diselitkan tiupan amarah dari syaitoonnn...
"Haish...kenapa la Tuan John ni tak nak bawak kete? penat je bayar bulan-bulan kan ?"

huhuhu...sekali dalam hati terfikir plak ..
"tak pe lah ..ni pun dah kira bagus dia nak ambik dan hantar tiap hari...orang lain ado?
tak kira hujan ribut tetap dia datang ambik wife dia ni hah"

Moral of the stories... Kena bersyukur ok!!! :PPP

perut plak da mula la berkeroncong ...nak-nak hujan sejuk..sejuk kan ...
skali Tuan John berenti kat mini market 99 speedmart tu ..

turun moto dihulurkan RM 10...berserta ayat "pegi beli tepung , balik goreng ayam"
hohohoho..."Baiklaaaaahhhhh"

jadinya dengan basah lencun gerak la aku terkedek-kedek ke kedai tersebut..
sampai depan pintu ...cam tak sampai hati nak masuk kedai..
basah ni..kalo aku masuk..habis basah kedai tu ..kena mop plak budak2 nih ...
kebetulan ade budak yang keje kat mini mart tu kat tepi pintu tu ...
mungkin dia tengok muke kesian aku ni hah ...
trus dia tanya "Akak nak beli ape ? "
aku pun...terus la jawab ..." Dik tolong ambikkan tepung goreng ayam boleh?"
dia trus jawab .."boleh2..akk tunggu jap ye ..."

terima kasih banyak2 la dik ye ....

balik rumah ...kuarkan ayam dari dalam peti ..rebus telur ..
potong bawang ..potong timun..
keletong..kelentang ....akhirnya siap ..
makan malam yang simple menggantikan char kuey tiaww Malis :(((


ni ayam yang dah bersalut tepung sedia untuk digorenggg :PP

tadaaaa....ayam yang dah siap digoreng ...
tinggal 2 ketul yang lain dah habis tuan john ratah ...hihi
berulamkan timun jo :( .....
Opss...abaikan kari yang comot kat tepi pinggan tu yew :PP
bukan nak masuk masterchef kan ? kalo tak kna la wat plating cantek2...hahahha


takkan nak makan nasi ngan ayam goreng saje kan?
jadi trus buat kari telur ...sbb telur jo yang ado ...
ayam dah goreng tak ley la nak buat kari ayam ?
tak pe ..janji makan berkuah ...huhu

Sekian









Jangan malu-malu singgah lagi ye, Terima kasih.

9 ♡ kas|h beRpanJangan ♡:

Lya Colours said...

kari teloq pon layannnnn

BENA said...

kalo bena ni , kalo dah benggang sangat . terus ngajuk xmo makan . xde rajin nak masak2. ahahah :)

BENA said...

cop cop ! ,macehhhhh plow blog bena yang baru tauu . hik hik :)

fathiahRAIHANA said...

wah cian akak smpai basah2.
takpe la mkn sedap la jgk kan :)

♡ m.a.w.a.r_ b.e.r.d.u.r.| ♡ said...

@Lya Colours layan jolah kan....haish..ngidam nak char kuey tiaw nih ...hohoho

♡ m.a.w.a.r_ b.e.r.d.u.r.| ♡ said...

@BENAtak baik bena ngajuk ngan suami ...huihuhuhu T___T

♡ m.a.w.a.r_ b.e.r.d.u.r.| ♡ said...

@BENA hihi..knape wat yang baru ? hoho..ops tertanya plak :PP

♡ m.a.w.a.r_ b.e.r.d.u.r.| ♡ said...

@fathiahRAIHANAterpaksa la yunk..nak wat camno kan ...huhu

Ummi Alesya Sofea said...

salam,dah follow cni..nnt jmput ke blog sy pulak yer.. :)