buka fail di LHDN

 Bismillah....

pagi tadi kami berempat dengan semangat berkobar-kobar  pergi la ke LHDN...
tujuan utama nak bukak fail .... tau ke bukak fail? 
ala.....kira kalau kita kna bayar cukai pun kita dah ade fail la kononnya...
padahal gaji ciput je pun... :P 

ni la kami ... 
saya....Linda ...
(ala yang gambar poyo snap sorang2 kat tengah tu...konon candid letewww :P 
padahal??? #tangan didada mata keatas ) 
fadilah dan kak Sharifah ....
masa org tengah beratur sempat lagi kami buat perangai ...
sibuk dok snap gambar ..hahahaha :P sorry ye ..:P 

sampai je giliran saya kat depan ...
so kakak kat kaunter tu mintak penyata cukai tahunan...
sy pun memang dah bawak siap2....bagi je dia tengok...dia cakap 
"la.... xxK je setahun? ni tak payah la dik" 
kah...kah..kah...kah... malu ar gini akak...jgn la ckp mcm tu ...hahahhahaha
saya cuma nak menjalankan tanggungjawab sebagai rakyat je kak ...ewaaahhhh ...
yela... mane tau kena kan walaupun gaji secoet gini ...:P 
jadi akak tu jelaskan yang gaji 2500 je baru kna bayar cukai .....
owh...baru saya tau  :P 
jadi kami tak perlu...Kak Sharifah je yang buat 
dia dah kerja lama haruslah gaji dah banyak kan ?

ni la akak yang dok layan kami kat kaunter ...akak tu sempoi dan sporting ...:) 
Thanks ya layan kami yang konon2 poyo je nak bukak fail ini :P ...bahahhaha
sesiapa yang gaji dah 2500 keatas tu sila lah pergi bukak fail ya...
karang tertunggak2 pulak kannn...

kalau nak tengok jadual cukai individu klik gambar tu untuk tumbesaran ...


Sekian harap maklong ... :) 
ikhlas dari kami yang gaji secoet tapi poyo nak bukak fail ini ...
hahahhaa..sambung gelak lagikkk 

2 comments:

ArELeEz said...

owh.. tq sbb wat entry ni. leez pun confuse gak bab2 cukai ni tau! kesimpulannye, leez pun kategori gaji secoet. ha3..

Sara Lynn said...

alaaa temok la!!~ akakakkaa