resepi Kembung 3 Rasa

Bismillah...

hari ni mood kelaut main berenang-renang bersama jerung ...hahahah
jadi update yang biasa-biasa saja...
yang tak perlu nak fikir sgt ...

ni ikan kembung 3 rasa yang saya masak ...
saya kan tak berapa nak pandai masak ..
jadi haruslah masak yang simple2 saja ...

nak buat ikan kembung 3 rasa ni pun mudah je ...
try and error ...kalau jadi kita makan ...
kalau tak jadi kita cuba lagi ..
jadi cara mudah itu ialah ....

goreng ikan kembung kasik garing-garing...
barulah bila maka kruupp-krappp gitew ...
ketepikan ...
bawang putih 2 ulas diketuk, bawang merah sikit..main agak sendiri je 
cili padi 3 biji diketuk jugak....kalau nak lagi pedas tambah la ye...
kemudian tumis semua bahan tadi ...
bawang putih, bawang merah dan cili padi....

kemudian masukkan air sikit ...
dan masukkan sos tiram dan sos cili ...anggaran sesuka hati ...
saya buat 2 ekor ikan jadi letak 2 sudu sos tiram dan 2 sudu sos cili ...
kemudan masukkan potongan nenas, lobak dan tomato...
yang kat atas ni xde lobak..sbb lobak habis :P 
tengok la kalau pekat sgt tambah air ye ...
pastu masukkan garam dan gula sesedap rasa ye ..

o.k tu je resepi mudah saya ...
selamat mencuba ye..:P 

Sekian. 


Jangan malu-malu singgah lagi ye, Terima kasih.

2 ♡ kas|h beRpanJangan ♡:

cheqna said...

suami x suka garing2

Lya Colours said...

saya suka kembung goreng kunyit je. goreng garing2. fuhh krup krap krup krap makan