Berehatlah Arjuna sayang :'(

Bismillah...

tak tau lah nak cerita macammana....
saya sedih sebab ni entry terakhir tentang Arjuna :'( 
arjuna ni kucing kami ....
bela sejak kecik lagi ...
tapi sayangnya umur dia tak panjang ....
4 tahun je dia ada bersama kami .....

 rase baru je kami bela dia...
macam masih kecik je macam dulu ...

 masa saya balik kampung hari jumaat ...
Juna kurus sangat ... adik cakap dia sakit ...
dia tak mau makan .....
along rebus ikan bagi dia makan....siap suapkan lagi.. supaya dia cepat baik ...
dia jalan pun sgt slow dan teratur saja ...

 along sediakan kotak untuk dia tidur ...
bila dia rasa kuat dia bangun dan jalan-jalan kat luar sekejap...
bila dia sakit dia akan masuk dalam kotak tidur...
kalau tak dalam kotak pun dia akan tidur bawah meja...
kesian sgt tengok dia ...tak tau sakit apa 
 bila along panggil dia ...
"Juna mana?" walaupun tak larat jalan dia jalan jugak  pergi kat along ...
T_____T 
sedih btol bila ingat ....
 malam sabtu tu kami makan ramai-ramai...
selalu masa dia sihat dia akan kacau kami makan ...
tapi semalam dia keluar dari kotak dan jalan pelan-pelan pusing kami...
akhirnya dia tak larat dan baring balik tepi kotak ...
masa kami nak masuk tidur .... along angkat dia masuk kan dalam kotak tempat tidur dia...
dia diam dan ikut saja...

pagi ahad 24 Mac 2013... Juna dah xde ...
kami bangun pagi dia dah mati dalam kotak tempat tidur dia....
alahai sedih sgtttt ...

tapi saya tak menangis pun masa tu ...
sebab ...adik saya  (saya panggil kakak) dah menangis ...
along pun sama.... mmg la mereka lagi sedih sebab diorang yang jaga dia kat kampung  dari kecik...
saya kan balik kampung sekali-sekala ja...dalam hati mmg sedih ...
tapi dalam masa yang sama....saya fikir ...
kalau mati adalah jalan terbaik untuk dia....kita kena redha...
daripada dia hidup menanggung sakit ??
kita pun tak tau sakit dia kat mana...
kami ingat nak bawak dia pergi klinik haiwan ...
tapi klinik haiwan terdekat pun kat Setiawan...
makan masa 45 minit ke 1 jam dari rumah ...
tu tak jadi masalah ...
yang jadi masalah .....Arjuna tak tahan naik kereta...
haritu dia ikut along ambik adik balik sekolah ...
tak jauh pun ..10 minit je naik kereta ...
dia mabuk....lembek dalam kereta ....kesian sgt ...
tu lah masalahnya ...

sebelum saya balik ke KL...
pagi tu saya cepat-cepat suruh Shukur  tanam...
sebab saya sedih sgt tengok lalat nak hurung dia...
heyyy..lalat ..kurang ajar ek..jangan la hurunggggg dia...
hishhhhhh...geram....


sampai saat saya taip entry ni dan tengok gambar dia ...
saya rase sedihhhh sgt ...


http://www.emocutez.comhttp://www.emocutez.com

Entry lain tentang Arjuna...

Sekian . 


Jangan malu-malu singgah lagi ye, Terima kasih.

5 ♡ kas|h beRpanJangan ♡:

Sara Lynn said...

T____T"

:: Mrs.Eady :: said...

:(

Lya Colours said...

=(

LYAfrina said...

mmg sedih bila kematian kucing y kt syg, lya pon pnh alaminya.. smpai tdo pon, blh t'menangis..

a ah..mmg lya la tu y dlm Hmetro

ArELeEz said...

sedeh jugak baca entry ni.. redha je la kn..