Orang tak pandai harus kena belajar masak

Bismillah ....

Orang kata menuntut ilmu tu biarlah ke negeri China kan ?
jadi bila ilmu tu senang sgt nak ditimba tak payah la nak malas sgt kan ..
tak payah terbang sampai ke China ..orang dtg ajar kat ofis kot 
dengan bayaran RM 15 ko boleh belajar banyak benda! siapa nak bagi kan ? .....
haruslah laju-laju grab peluang tu ;) 

 mula-mula kita belajar buat kuah spaghetti ye ....
memang mudah sgt ....mmgramai yang tau buat kot?
tapi kita belajar tengok la versi orang lain punya cemana ..nanti balik boleh try nak combine ke ape kan ? 

 Kemudian kita belajar buat red velvet ! 
mak aihhh...ingat kan susah kebeno! rupanya mudah je ..asalkan ko ada ilmu cemana nak buat 
nengok kak Limah buat la nampak mudah kebeno tu ...
kalau saya yang buat belum tentu lagi ...ekekekke -_____-" 
Kemudian kita belajar baked roti ....
pergh ..memang naik gebu gebas roti ni o.k ...
kalau saya yang buat jadi macam ni mmg puas hati sgt ! 

 bayaran RM 15 tu rupanya termasuk lunch ! ada bihun goreng yang sedap 
perghh..memang untung ! mudah-mudahan murahlah rezeki Kak Limah ye 
tolong ajar yang lebih kepada nak tolong dari nak untung .... :) 

 haritu juga kami pelajar buat pastry ....
chicken pastry dan pastry apple....
pergh ...memang teror Kak Limah ..dalam masa 2 jam dapat ajar banyakkkkkk menu 
lepa sni nak belajar buat kek keju leleh pulak laa..ekekkee 
Orang kuat Puspanita thn lepas (Cik Linda) pls take note! 
kah...kah..kah ....kalau TAHUN ni masih jd organizer plsss nak belajar kek coklat atau kek keju leleh :P 

dalam masa tengah makan tu 
ada lagi.....demo buat dodol semudah ABC....
tak payah la nak bergotong-royong gaul dalam kawah .....fuhhhh..dahsyat 
tapi dodol dan roti ni guna periuk ajaib..demo periuk tu la....

akhir sekali Kak Limah potong hasil pembelajaran kami hari tu 
dah tentu semua nak rasa .....jadi potong sorang sikit! 
sedap kot apple pastry tu..dah la senang je nak membuatnya ...
huhuhu 

 Bis boss terkagum-kagum tengok hasil kek tu ...
memang nampak mudah je Kak Limah ajar ni 
Akhir sekali sesi bergambar bersama sebuku roti 
yang kembang gebu-gebas..hihi 

Sekian. 


Jangan malu-malu singgah lagi ye, Terima kasih.

4 ♡ kas|h beRpanJangan ♡:

ArELeEz said...

mmg gebu betul la roti tu! isk3.. geram nih!

Nafira usof said...

waaahhhh.. untungnye.. bayar rm15 jer tapi macam bende di ajar. moga makin murah rezeki cikgu tu..:)

LYAfrina said...

tak pandai tak apa... asal rajin..
hehe...

Sara Lynn said...

orang kuat choiii! nk quit! letih.. haha