...... trapped..........


Tersepit...
pantang kau dihimpit ..
sungguh bisa bila disepit..
tapi kau bukan lah mat rempit
dan bukan juga adnan sempit..

Disepit
aku mula disepit
sesungguhnya ia perit
sakit seperti sembelit
bila terlepas aku kau belit
sungguh aku tersepit

http://www.emocutez.comhttp://www.emocutez.comhttp://www.emocutez.com


Menyepit
kalau boleh kau nak ku sepit
bila kau himpit terus ku menyepit
biar kau sakit terjerit-jerit
baru kau rasa bertapa perit
bila disepit oleh si penyepit

kuih sepit atau kapit
Merupakan kuih tradisi masyarakat cina
- rangup, lemak dan sedap
-Digemari oleh semua lapisan masyarakat










10 comments:

Lya Colours said...

nak buat kuih ni, kalau tak biasa, boleh merah tgn.sbb nak kapit kuih masa panas2

cheqna said...

err...
saspen masa mula2 baca...
akhirnya...
memang besh kuih ni..yang gulung pun besh gak...
moning MB...

Alimaz-Kembara Terasing said...

suka sangat kuih ni

- GC - said...

cissss.... main2 je... ingatkan apa td..

BRO_MONDAY said...

miss mawar ada duri : sepit punye sepit sekali cite pasal kuih sepit!!! adehhh~ ai suka yam kuih sepit dalam keadaan gulong...macam curut tu...('',)

p/s : Sila lah BW ye...tengkiu...
1.New Entry "Panas + TAK PUAS HATI !!!"

beautiful_rose said...

huhuhu kuih kapit sedap!

✿ y.a.n.i.e budak G.E.B.U ✿ said...

kuih kapit best makan...
manis2 rangup

hehehhe

(^^,)✿

Cik Yana said...

Tak pernah rasa lagi kuih kapit ni. Nak kena carik ni.

suraya said...

buat suspen je! haha..

mamai said...

kuih kapit memang kegemaran tu

Kuala Gandah Elephant Sanctuary

بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِيم Hai Korang ...gigih mokcik curi masa nak hapdet cerita kali ni #suscuba hihihi  takut terlepas d...