mUka muLe mEneBal 5.3 Inc|

Bismillah...
hohoho...Isnin datang lagi ..
baca dengan gaya iklan tora datang lagi ye...hihi

aduhai...cepat betul masa berlalu..
pejam celik pejam celik dah pun nak masuk bulan Mac ..
haish ...sungguh laju bumi berputarkan ?

monolog dalam diri
"Aduhai, ape la ko nih ross..apesal la ko kelam sgt pagi tadi?"

mane tak kelam , jam bunyi lambat ...tengok jam dah 6.10 pagi
mane tak berlari badak aku bersiap-siap huhuhu..
pastu sampai je kat opis ...bukak je jip beg
nak bli b'fast tengok ade RM 2.00 je weh...aduhai ..
macammano ni nak makan nih ?

aku lupe bawak PURSE weh...aduhai
tapi berkat kawan-kawan yang baik hati nak bagi personal loan kat aku hari ni
so dapat la makan ...huhu
Thanks ye My pren... :)

************************************************************************************

Sebenarnya ni dah kali keberapa ntah la aku lupe nak bawak duit..
baru aku sedar yang aku ni pelupa rupanya :P

pernah skali tu...

aku dah siap ambik nasi goreng ..
siap baik punya cedok (senduk) sambal kerang ..
hiaskan pulak ngan telur mata ..
skali nak bayar ?

hah...bulat bijik mata ...duit aku tertinggal ...
T____T

adoi...malu weyh...aku rase otot-otot pipi ku mula mengembang dan menebal
darah mule berkumpul di situ..
makanya muke aku kembang dan kemerah-merahan la kan ? haish
macam ikan buntal dah mase tu gamaknya...


tapi dengan segala kekuatan yang ade ..
ngan slamber je aku cakap kat mak cik tu

"alamak, kak (panggil kak la nak ambik hati nih) saya tertinggal duit la???
tak jadi la nak beli nasi ni ...(ngan mate berkaca ala-ala puss in the boots Shreek tu)

Dengan lakonan berkesan ku...
mak cik tu cakap ...

"tak pe la dik ambik la dulu
esok datang bayar kat mak cik ye"

....huhuhu
makanya tersipu-sipu lah aku kat situ ..

tapi , elok sampai je kat opis, cecepat aku sms myDear

" Lalink, I lupe nak bawak duitla... tapi dah terbeli nasi goreng, T___T
Yu tolong la bayarkan kat makcik yang tempat i selalu bli nasi tu , bayar cepat tau ...takot nak makan kalo tak bayar lagi"

jadi... bagaikan Musashi (otromen Kosmos) ..
beliau pun terus ke gerai mak cik tersebut dan melangsaikan hutang yang telah dibuat oleh cik Mawar ...huhuhu


huhu..thanks ya ling...ling ..
^____^







Uols pernah tak lupe cam ako yang pelupa nih? huhu :P





8 comments:

~AmyLiana8886~ said...

setakat ni xpernah lg situasi cmtu..malu teramat mawar..kalau nk kuo mmg purse selalu menda pertama amy pastikan..huhu

- GC - said...

wahhh.. bagusnya kalo laling pn keja dekat2 situ..

♡ m.a.w.a.r_ b.e.r.d.u.r.| ♡ said...

Amy...dah 2x dah mawar jadik camni...haish x(

♡ m.a.w.a.r_ b.e.r.d.u.r.| ♡ said...

GC best bila jadik cami la..kalau ada penyelamat ..hihi






Sekarang dah tak keje skali dah ..dah keje jauh ..:(

✿ y.a.n.i.e budak G.E.B.U ✿ said...

dah nama nye lalink...dia mesti bayor nye

hehehhe

(^^,)❤..

beautiful_rose said...

huhuhu terlupa?
aku pernah sekali tu masuk kedai alat tulis kononnya nak beli pen.dok pilih2 pastu leka pulak tengok buku2.then dah lepas belek2 buku terus keluar tanpa membayar harga pen.10 minit aku dah keluar dari kedai tu,baru teringat yang aku lupa nak bayar.terus patah balik ke kedai tu semula.time tu rasa agak malu la jugak...huhuuhuh

♡ m.a.w.a.r_ b.e.r.d.u.r.| ♡ said...

y.a.n.i.e : tu la salah satu fungsi lalink ...hihi :P


Rose cantik : seba baik lagi kedai buku tu tak de sensore kan ? kalo tak ko kuar misti dah kna tahan kat pintu tu sbb ambik barang tak bato ...huhu :P

CuTeMiUt78 said...

sib baik la makcik tu baik hati... n ada gak penyelamat kan..
kita pernah mengalami.. blk ke bp tanpa bawa sesen pun.. sebab terlupa purse tinggal dlm kocek seluar yg berada kat JB