2014

Bismillah....

tak sangka kan dah nak masuk tahun baru ....
orang biasanya akan cakap mengenai azam tahun baru ..
atau pun apa yang mereka telah capai dalam tahun ini ...
tapi saya tak nak lah cerita tu semua...biarlah suka-duka tu jadi lipatan sejarah dalam hidup saya 

sebabnya....
tahun baru azam nya saya teruskan azam yang tahun sebelum-sebelum ni yang masih tak tercapai .....
dan apa yang dicapai tahun ni cukup lah simpan untuk diri sendiri saja ...
rezeki Allah bagi memang tak pernah putus selagi kita bersyukur dengan kurniaannya ...
cuma kadang-kadang kita tak perasan rezeki tu datang dalam macam-macam bentuk ...
kalau apa yang kita mohon tu tak dapat ...
cuba fikir balik ...tanpa kita sedar kita dapat apa yang dimohon tapi dalam cara yang lain ...
jadi walau apa pun kita kena terus bersyukur dan bersyukur kepadaNya ....

tapi satu azam yang saya harap setiap tahun 
saya nak cuba buat yang terbaik dan lebih baik dari tahun dan hari-hari yang berlalu ...
kalau dulu goreng telur mata ....
lepas ni nak up sikit goreng telur dadar pulak ...
macam tu lah perumpamaan nya ....bukan la nak perubahan yang terlalu drastik ....
dari goreng telur mata terus nak hebat buat lamb chop ...
kalau terlalu besar cita-cita dan tak dapat kita nk capai target tu ...
tak guna jugak ... 
akhirnya kita jugak rase macam looser sebab tak dapat nak capai target ...
jadi target yang kecil-kecil dan dalam kemampuan kita ...

pasal telur dan lamb chop tu perumpamaan saya je ye... hihihi :P 
#dasarpemakan ...perumpamaan pun nak makanan ngeeeeeeeee 
-_____________-" 

sumber : google

o.k la....apa-apa pun selamat tahun baru ye korang ....
semoga tahun ini lebih bermakna buat korang ....
saya doakan semua kawan-kawan saya baik yang saya kenal 
mahupun dialam maya dapat capai semua impian 
dan semoga hubungan kita semakin erat dan diredhai hendaknya ...


sekian. 

6 comments:

Fazleyatul Aini said...

selamat tahun baru mawar
semoga kita sentiasa berjaya dalam apa jua yang kita lakukan

Umi Nazrah said...

salam singgah. selamat tahun baru. semoga sinar baru menjengah utk kita sebagai hamba-Nya dlm meniti hidup yg kian mencabar ni

♥ Leily | Ummi Alya Husna ♥ said...

semoga tahun baru ni memberi 1001 sinar baru utk kita semua..

singgah tahun baru jap.. heheh

ArELeEz said...
This comment has been removed by the author.
ArELeEz said...

whatever it is, telur mata/dadar mmg faveret leez. he3..

Sara Lynn said...

lamb chop big brothers!!~ nnt kita bw ilah plak...