IFTAR Day 8 -Kelantan Delight , Sooka Sentral

Bismillah....

Alhamdulillah....hari ni dah masuk 10 hari kita berpuasa kan ?
tiap hari berbuka kat rumah berdua je ... so semalam tukar angin sikit 
ajak Tn.John pergi berbuka buffet Ramadhan kat Kelantan Delight , Sooka Sentral ....
tapi masa tu bukan pergi berdua...dan ramai orang masa tu ...
so tahun ni dah alang-alang ade promotion ....saya book untuk kami berdua :) 

pandangan hadapan dan dalam restoran 

kami bertolak dari rumah pada jam 6.30 ptg ....
ala dekat je KL Sentral tu ... dan naik motor lagi la tak ada masalah jem ;) 
6.45 kami dah samapi pun kat restoran tu ....


 see masih terang benderang lagi ... tu landasan putra LRT 

Antara menu yang ada pada hari tu 
nasi kerabu dan lauk pauknya 
ada telur masin, daging bakar , ayam percik ...
saya makan nasi kerabu ni ...sedap ! 

 selain tu ada Nasi Dagang .....yang ni saya tengok je tak makan pun..hihi 
bukan apa ..tak boleh makan nasi banyak-banyak ..karang cepat kenyang rugi o.k :P 

 yang ada balang tu ade jeruk, rojak buah dan hurrmm. yang satu lagi tu .tak ingat apa nama dia..
ala yang ada sayur, tempe, tauhu goreng makan ngan kuah kacang jugak tu ...alahai ...lupe 
pastu ade popia goreng dan cucur sayur 

yang sebelah lagi ade ikan masin dan pelbagai jenis kerabu ...
ada juga sambal belacan dan  ulam-ulaman ...
lagi satu saya memang terlupa nak snap main menu ...
ade nasi putih, nasi minyak , sambal udang, sup tulang , 
ikan patin, sayur campur dan lain-lain 

 ni masa mula-mula saya ambil masa nak berbuka 
saya cuma makan laksa utara ni dulu ...Tn.John makan nasi tu 
yang kami ambil lepas tu dah tak snap ...Tn.John da sound nak makan ke nak ambik gambar ..
hahahhahahhahah...terus slow-slow simpan enset dalam beg :P 
pppffffffffttttttt ...

 ni ikan bakar ...ade ikan pari dan ikan kembung ...
tahun lepas ade sate...tahun ni tak de :( 
pastu kerang bakar pun tak de 
yang da tinggal sikit tu daging bakar dan ayam percik 

 set laksam dan laksa utara 

 ABC dan sekali lagi gambar rojak masa ni popia goreng dah habis..huhu 
cepat betul ...terhangat di pasaran agaknya 
ha...baru ingat ...yang kuah kacang makan ngan sayur dan tempe tu 
nama dia pecal kan ? 

akhir sekali ade kuih-muih tradisional ....
bubur pun ade ....ade bubur Caca dan pengat pisang 

promosi pun dah tamat... semalam last ...
bermula 30 June hingga 6 July RM 39.90 
normal price RM 59.000 weekend RM 79.00
kalau rase bosan juga berbuka dirumah boleh la cuba ke sana ...
nak tengok menu disini ye 

alamat Restoran 

SOOKA Sentral, Level 1, 
Jalan Stesen Sentral, Kuala Lumpur
Call or SMS 
+603 2785 1945
 +6012 415 5780
 +6017 415 5243

5 comments:

Yusmawati Paiman said...

Assalam mdm mawar...salam kenal dari kak yus ya.

Bestnya macam2 ada untuk berbuka di situ ya. Lama tak makan nasi kerabu ni, teringin pulak, nasib puasa...hehe.

♡ m.a.w.a.r_ b.e.r.d.u.r.| ♡ said...

@Yusmawati Paimanwasalam Kak Yus....Terima kasih singgah sini ...ptg nanti akk pergi la baazar cari nasi kerabu untuk berbuka puasa :)

ArELeEz said...

alah haii..! baru nak teka, tuan tanah kedaung dah ingat. aah. pecal la nama dia.

Fazleyatul Aini said...

weuu best nya
tak pernah berbuka buffet macam ni

Nafira usof said...

OOhhh ade banyak cawangan yer..
ingat kan ade kat subang jer.. hehehe