lambakkan semua di satu entry

 Bismillah....

sekarang ni balik kerja dah jadi rutin ..sampai je rumah ....
terus masak nasi dan gaulkan ayam dengan telur, garam dan lada ...
pukul 7.00 macam tu salut dengan tepung terus goreng ayam ... 
Tn.John nak ayam tu panas-panas ...hahaha...baiklah 

 gini lah rupa ayam goreng tu ....
tapi minggu ni dia dah muak ..dah tak nak ayam goreng . -___-"
......jadi bila nak petang je dah fikir ..nak makan apa la hari ni ...
haishhh ...

 tembikai kuning ni beli dekat TESCO...
sebiji tu murah je...tak sampai RM 5...
isi pulak manis ...
gurlllppp...alahai..

puding  jagung ni ayah beli....
tapi kalau beli biasa lah..tak dapat la nak sebutir-sebutir jagung dia...
pastu keras sikit ....

next  puding tak tau la apa nama dia...
gula merah ngan telur kot ...
yang ni o.k la rase dia 
 Popia sambal ni pun ayah beli....
sedap...sebab dia pedas-pedas manis macam tu :) 

 haaa....ayam goreng yang tak habis masa berbuka...
kita buat sambal ayam untuk sahur ...
pastu makan ngan kicap ...o.k cukup sgt buat sahur 

 ni ape korang panggil? Lala ek? 
mak saya cakap ni nama dia siput retak seribu 
hahaha...konfius kak jenabbb.... 

yang ni beli....
pajeri nenas....boleh la bila dah tak tau nak makan lauk ape lagi 
yang ni pun membuka selera ....sebab ade rase pedas...manis-manis masin  masam 
dah macam nano-nano pulak...
manis...masam ..masin...nano-nano..hahhahahha 

see dah petang macam ni ting tong sikit ...
o.k la uolsss....Selamat berpuasa lebih kurang 4 jam 30 minit lagi ye ...

Sekian 


Jangan malu-malu singgah lagi ye, Terima kasih.

4 ♡ kas|h beRpanJangan ♡:

ArELeEz said...

siput retak 1000 tu macam m'inspirasikn lagu shila amzah plak, 'patah 1000.. hatiku.. la3..' eh! ;P

LYAfrina said...

Hihi tu la kan.
Pening fak mikir menu nak msak hari2. Xkan nak masak y sama je kan

Lya mmg pgil lala.. 1st time dgr nama siput retak 1000

adianiez AIDA said...

adoi la hai. ptg ptg gini tgk gambo makanan... bikin perut jadi tak keruan :-)

Fazleyatul Aini said...

popia sambal tu memang favs !