Sotong

Bismillah....

Hai, Assalamualaikum....
sebelum tu marilah sama-sama kita doakan saudara-saudara  kita yang sedang berjuang nun jauh disana....
sedih sgt bila tengok gambar-gambar nasib mereka
lagi terguris bila tengok anak kecil yang tak berdosa menjadi mangsa kezaliman manusia .. 
:'( ...Ya Allah kau pelihara lah mereka disana ....
kita kat sini Alhamdulillah hidup selesa tak ada peperangan ....
#prayforpalestin #prayforgaza

  ni la sambal sotong yang buat onar masa sahur semalam 
saya konon tak nak makan nasi la kan ....kan pagi minum shake HL je ...
tapi tak boleh tahan tengok sambal ni 
o.k lah....kita ambil satu jela nak rase ...
jadi ambil la seketul 


elok masuk je dalam mulut...sampai je kat tekak...hoih ...
terus rase gatal yang amat tak boleh tahan ....hasilnya batuk yang dahsyat 
habis muntah ...nasib baik air je yang keluar ...
tapi memang sakit la tekak ....sampai malam suara serak ... :( 
 luka kot tekak ....

tapi alhamdulillah hari ni dah o.k ... 

tu je pun nak cerita ...

sekian . 



6 comments:

BaTiK_PiNk said...

Eh sama la lauk kita semalam....Yani masak lauk sotong goreng kunyit berkuah....

Fazleyatul Aini said...

semoga Allah lindungi saudara kita di Palestine. amin...

awak allergy dengan sotong ke
adik saya allergy dengan udang, tapi kalau nampak dia bedal jugak. lepas tu habis la bersin je kejenya

Yusmawati Paiman said...

semoga Allah lindungi mereka di Gaza.

Akak dah lama tak buat sambal sotonng mcm ni, suka guna cili padi...hihi. Lagi pedas, rasa MB tak boleh makan langsung agaknya, mau lagi sakit tekak ya...

Nafira usof said...

dah lama x makan sambal sotong.. teringin plak.. hehehe

LYAfrina said...

sedap je npk sotong ni.. febret jgk ni

ArELeEz said...

minum plain water bnyk2. elok utk tekak.

Kuala Gandah Elephant Sanctuary

بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِيم Hai Korang ...gigih mokcik curi masa nak hapdet cerita kali ni #suscuba hihihi  takut terlepas d...