adakah anda memelihara sekandang babi?


Tahukah anda

Pernah dikatakan bahawa, apabila kita menyimpan sebatang jari yang mempunyai kuku yang panjang...
Dosanya sama seperti memelihara sekandang babi ?

Jika kesemua kuku-kuku kita menyimpan kuku yang panjang ? bayangkan lah dosa-dosa kita memelihara Babi-babi tersebut....

POTONGLAH KUKU ANDA!!

Jika anda mahukan seorang anak yang pandai dan mendengar cakap....

POTONGLAH KUKU ANDA!!
ini kerana, dapat mengelakkan daripada memberi makanan yang kotor kepada anak2 yang melekat pada kuku jari emaknya semasa menyediakan makanan??...


9 comments:

mamai said...

tak selesa dengan kuku yang panjang

ita cutevirus said...

nasib baik tak pernah bela kuku... rimas!!

ezzati said...

uikss..sampai cmtu ye dosanye..
ermm.bknnye syok pn kuku panjang..mcm geli jee..

maiyah said...

mmg x kenan kuku pnjang nih, slalu cantas bg pendek.. sng nk wat pape x yah nk kontrol ayu gitu

blueCITY said...

akak pun x selesa kalo kuku panjang.
rasa rimas... dan x best
akak geram bila tengok adik2 or anak2 buah ada kuku panjang. rasa nak ketuk2 je jari dia. budak2 zaman ni kan kata kat kita:
kolot la kak nih, ishhhh...

tak suka
tak suka
tak suka

ada yg pregnant anak babi kan kan
heeeeeee

~AmyLiana8886~ said...

pernah dgr pasal ni..gud info.hehe

YuSniZa said...

geli la tgk kuku tu..dah la panjang siap kaler itam lg..huhuh

Che' Pit said...

ish ish ish, agaknya kalau amik kanta, tgk bawah kuku tu, berkandang2 babi ek.. pastu ngap, suap makanan masuk mulut..

Ena said...

Maaaaiii!! panjangnyer kuku.. ishhh!!
camner nak lau nak cuc B_ _ _ _ T?
geli lah!!.. memg x reti nak panjang2 kuku nie..