Kringgggg....


tak tau knape tetiba je aku teringat kan benda ni ....
dulu mase aku kecik..benda ni ade kat umah aku ...
sentiasa ada...dan..boleh dikatakan wajib ada ..
sebab benda ni yang akan kejutkan mak aku pepagi ....
dan juga yang akan kejutkan aku bangun ke sekolah pepagi ....

tapi ...
.
.
Sejak hampir 5 6 tahun kebelakangan ni
benda ni dah tak ujud kat umah aku...
kenapa ? pupus kah ia?
tak la ....
ade ...
kat kedai pun masih ade dijual ...
mungkin kat umah orang lain pun masih ade lagi ...
cume kat umah aku je yang dah tak de ...ahax

sekarang hand phone dah ambik alih tugas dia ...
alarm je gune henpon ....btol tak ?

bunyi pun dah tak
Krinnggggg...atau ..tenenet...tenenet ...
hihih

sekarang alarm dah pakai lagu sedap2 gitew ...ahax

9 comments:

mamai said...

kat rumah ada lagi tapi dah jadi perhiasan

maiyah said...

betuii3

zan-xray said...

jam ni banyak kenangan..
kalau boleh nak cari dan simpan jam loceng ada telinga tu dan ada ayam dalam tu.
Dulu asik tengok kepala ayam tu bergoyang2 patuk2 hehe

blueCITY said...

heeeeeeee
betl sungguh!!
hp jer yg jadi teman setia kita dimana sahaja, walau waktu tido
ekekkek..

tapi nak juga beli jam loceng macm ni la
ada lagi ke jual ya
nak cari la nanti
heeeeeeee

Alimaz-Kembara Terasing said...

antik3....

Zulkifli Shawal said...

umah aku dah pakai baldi.
nk bgn kena simbah air jek
lg sng.

Bintang D'hati said...

Salam ziarah.. Ugut nk sembur ridsect pastu tekup muka ngan bantal lg mudah utk bgnkan adik aku drpd jam loceng huhuhu

Insan Biasa said...

Kehidupan bermacam kenagan ....

Abg Din said...

kenapa setiap masa pasti berada di kedudukan 10:10...