Hussin , Mon dan Jin Pakai Toncit

Bismillah....

Sape kat sini penggemar filem Mamat Khalid?
saya ngan Tn.John memang minat filem-filem beliau ...
klasik gitu ...udoh ler teman ni memang oghang peghak... (orang perak) 
harus lah cerita-cerita beliau tu sampei di hati teman..ewah..hihihi

mule dengan ceghite Man Laksa, pehtu Zombie Kampung Pisang,
Hantu Kak Limah dan sekarang ni Hantu Kak Limah II : Hussin Mon dan Jin Pakai Toncit ..
Semua VCD cerita ni ade dalam simpanan kami ...yang baru ni blom la bli...
kalau kate dah bli nampok beno nipu nye ..(baca macam Usop Wilcha selalu cakap) :P 

Sinopsis Cerita Hussin Mon dan Jin Pakai Toncit :

Beberapa tahun yang lalu, selepas kejadian "Hantu Kak Limah Balik Rumah", Husin yang telah muflis akibat di tipu skim cepat kaya di Singapura, telah kembali semula ke Kampung Pisang dengan kereta burok pintu tercabut..hahahaha...tapi bukan husin je yang bankrap...
Lias sekupang yang dulunya kontraktor pun bankrupt jugak..

warung Pak Jabit atau masa muda-muda digelar 'Jab' ...
terletak di tepi Sungai ...
dan lebih canggih sikit dari warung masa Hantu Kak Limah dulu...
sekarang dah ade "wai fai" hihi :) 

Di Kampung Pisang, 
Husin berjumpa semula dengan geng lamanya dan juga Mon, 
kekasih lamanya sewaktu Kampung Pisang dilanda Zombi dulu.

"Comei je kite laghi (lari) dulu mase kene kejo dek Zombie kan ? " 
kata Husin pada Mon. 

Hussin dan Mon tiruan ... sebenar nya tu bukan Mon ..
itu ialah Ayu ..ingat tak Ayu masa cerita hantu Kak Limah dulu? 
ala yang Ava Vanja tu ...yesszaa.. :) 

Namun beberapa hari selepas itu, Kampung Pisang dilanda 
peristiwa-peristiwa aneh. 
Nampaknya, sejarah 45 Tahun dulu kembali semula.
 Kejadian kehilangan lelaki-lelaki teruna di Kampung itu kembali menghantui.

Dalam kekecohan itu, 
Kak Limah yang sudah pulih sepenuhnya,
 sibuk merancang rombongan ke Singapura
. Namun begitu, masalah semakin rumit apabila
 Husin sendiri hilang dari rumahnya.
 Rakan-rakannya Ucop, Wan Kaswi dan Nazari SMK 
gagal mengesan dimanakah Husin berada. 

Abi watak yang di pegang oleh Johan masa Hantu Kak Limah dulu dah tak de  
"Si Abi tu kawen lari..eee Sabo jelah...dia ikot perempuan Indon keroje Kontrak" cerita Si Wan Kaswi 

tak ingat sangat ayat nya tapi lebih kurang gini lah bunyinya ...
kak Limah Cun Oiii dalam cerita ni ..hihihi tak cayo ? pi la tengok wayang :P 
dia siap ngajuk balik ayat Husin masa baru balik rumah dalam 
cerita Hantu Kak Limah dulu....

Di dalam kekecohan itu 
Dr. Samsudin yang mendakwa mampu mengesan dimana Husin 
 telah muncul dok tunjuk hebatt....
 Apakah sebenarnya yang berlaku...? 
Siapakah yang menculik Husin...? 
tak mo cerita panjang-panjang...
nanti korang pergi tengok wayang dah tak best
 ... sebab dah tau cerita sebenarnya ...

Wei...sekarang ni bila makan kerang terus teringat cerita ni jugak.......
errrrrr...eiiiiiyuuuuu...hahahahha ...Mee Kerang Mon masak untuk Husin...makan burger pun rase kerang ..
hahahahhahaaaa....


Kehadiran dua watak ini memang buat cerita ni jadi best ...Pak Jabit dan Pak Abu
kalau diorang berdua ni tak de ...macam hilang seri cerita ni pada pandangan saya lah...semalam Panggung tu memang riuh la dengan gelak orang ...memang lawak dan menghiburkan.

Al-Fatihah buat Allahyarham Zami Ismail...
Hilangnya sebutir bintang yang bersinar :'( 


sekian 
Selamat menonton :) 

2 comments:

Mohd Fauzli said...

best ke citer ni.. berhajat nak gi tgk.. tapi manjang je bz...

Lya Colours said...

nak tunggu keluar kat astro first