Cerita Hantu

Bismillah .....

dulukan masa saya tingkatan 1, saya dah pun tinggal di asrama ...
masa tu memang masih tahap hingusan lagi ...
tapi bersyukur juga sebab banyak benda saya pelajari .....

biasala budak hostel mmg banyak cerita hantu ....
hari ni kisah yang saya nak catit kat sini adalah cerita yang saya sendiri lalui ....
saje mengimbau kenangan macam tu :P 

Kisah Hantu Jepun 

yang ni mmg masa saya form 1, dorm saya masa tu namanya Mariam ...
bilik tepi bilik air dan depan tangga ...juga kolah ikan ...
haritu ahad ...saya sekolah petang ...tapi saya balik petang ahad ...
kebanyakkan budak sekolah petang macam saya tak balik lagi tau ...
diorang balik isnin pagi ....katil hostel mmg standard double decker kan ..
jadi junior lah yang akan tidur katil atas kan...
so..malam tu saya sorang je tido katil atas ....
malam tu saya mmg tak boleh nak lelapkan mata
pastu saya terdengar bunyi seperti orang menyeret bola besi
ala yang selalu ikat kat kaki tawanan tu ...
makin lama makin kuat ....serius takut gila .....
saya terus paksa pejam jugak mata dan tutup telinga ngan bantal...
lama-lama sya tertidur .....



Kisah Hantu Bilik Mandi

Kisah ni berlaku masa saya tingkatan 2....masih sekolah petang...
Bilik saya kat atas .....waktu tu berlaku masa maghrib ...
biasa la bila sekolah petang pada yang boleh solat akan pergi surau ...
jadi pada yang "cuti" tunggu semua dah pergi surau baru mandi ...
saya berdua dengan sorang junior ni ...
bila dah semua pergi surau ...kebetulan kami berdua je yang cuti mase tu ...
bilik sebelah pun xde orang lain...
masa tengah mandi ....dah rase macam tak sedap hati ...
jadi saya suruh la adik tu mandi cepat ....saya pulak da pegang pintu bilik air ...
pintu tu tak ley kunci pun.....
pastu adik tu tarik towel dia boleh pulak tersangkut ....
dia panggil saya suruh tolong dia...
bila saya lepas pintu tolong tarik towel dia....
pintu bilik air tu tak boleh bukak! ketat !
dem.... padahal hakikatnya pintu tak ley nak kunci pun
apa lagi saya pegang tarik kuat-kuat pintu tu ....
terus terbukak je kami lari balik bilik .....huh! serius takut o.k...
lepas tu kalau tak ramai mmg tak la sy nak mandi kat atas lagi ....
saya pg bilik air lain yang ramai orang mandi .. T_____T

o.k nanti ade masa saya cerita lagi...
sebab ade la beberapa kali lagi pengalaman sy mengalami gangguan entiti ni.


Sekian .






Jangan malu-malu singgah lagi ye, Terima kasih.

5 ♡ kas|h beRpanJangan ♡:

Doy said...

haha...aku pon penah dengar hantu mengilai kat dorm mariam tu..hihi..cam best pulak ingat cite dulu2..

Fazleyatul Aini said...

hostel dengan cite hantu memang cant be separated

Nafira usof said...

seram jugak yer.. huhuhu
Alhamdulillah.. x pernah kena kacau lagi setakat nih.. mintak lah di jauhi.. hehehe

:: idzwa :: said...

errr..seram pulak!

ArELeEz said...

entiti ade di mane2.. tp, kesah bdk hostel mmg meremang jugaklah bulu tengkuk nih! sepjg dok hostel, alhamdulillah.. xpenah kene yg teruk2 sgt. setakat cium bau kemenyan & nmpk kelibat sket2 tu ade la.. means, xselalu.. kira dia kaco2 manjas je kot. ha3..