Portable Air-conditioner from my experience

Bismillah ...

Hai uols....Salam isnin ....salam kemalasan :P pppffttt 
memanjangnya isnin malas....adoi ..kemon lah...
o.k cergaskan diri..mari nak sembang sikit tentang ekon yang saya cakap haritu ...

nak cerita banyak tu tak la ...sebab baru la jugak lagi pakai 
nak cakap bil letrik berapa pun tak tau lagi sebab belum sampai sebulan pakai ..
hopefully tak la melambung ... *sighhh* ...kalau melambung padan la muko ...hahhahaha 


macam ni lah rupa dia ...pasang dalam bilik tido ...
apa yang saya boleh bagitau : 

suhu portable aircond ni adalah sehingga 18 Dc je...
tapi kalau pasang 25 Dc pun dah sejuk :) 

portable aircond ni didatangkan bersama remote ...macam aircond biasa tu :) 
kalau da tido sejuk..tak yah bangun tutup..picit remote je ...


yes ekon ni boleh alih-alin sebab ade roda bawah nya ...
tapi pastikan corong udara tu kena halakan ke luar ...
dan pastikan aliran udara mudah mengalir keluar masuk ya .....

tapi ...kalau duduk rumah sendiri...
saya galakan pakai yang kat dinding tu ...tak yah la portable ni ...
sebab : 

Aircond ni ada bunyi sikit bila di pasang ...tapi tak la kuat 
sampai satu masa nanti air kena refill tp bukan la selalu ...bila button atas tu berkelip 
baru refill.....tapi still la macam leceh sikit kan ....
dan harga aircond biasa ada yang lebih murah berbanding portable aircond ni ... 


memandangkan masa saya beli tu ade sale....
harga nya adalah seperti diatas ....
kalau tak sale harga adalah lebih mahal sikit ye ....
try survey kat sini -----> Portable Air-conditioner 

nanti saya update lagi kalau dah dapat bil elektrik bulan ni o.k :) 

Sekian . 


Jangan malu-malu singgah lagi ye, Terima kasih.

7 ♡ kas|h beRpanJangan ♡:

Fazleyatul Aini said...

mahal tu. ekon biasa murah. tapi pakai benda2 macam ni,memang bil akan melambung sket kot

Shaklee said...

Salam tuan rumah yang cantik jelita

terima kasih kerana menulis tentang portable air cond

sekarang cuaca panas

semua bilik dengan ruang tamu jadi panas

nak beli 4 air cond serentak dalam masa nak beraya ni mungkin belum lagi

so kami cadang nak beli portable air cond

nak tanya cik puan jelita

setakat ni pakai portable air cond ok ke?

ada ke yang HP lagi tinggi ya?

terima kasih

♡ m.a.w.a.r_ b.e.r.d.u.r.| ♡ said...

@Shaklee Alahai ..maaf terlepas pandang comment ni..anyway Thanks for dropping by ...saya pakai portable aircond ni kat rumah ....so far o.k la...tapi rasenya kalau dduk rumah sendiri elok lagi pasang aircond kat dinding tu ...sbb portable ni bunyi bising sikit....pastu ada masa kna pandai servis sendiri..leceh sikit kna masuk dan keluarkan air

Muhamad Firdaus Baharudin said...

salam tuan tanah. boleh saya tahu perbandingan bil elektrik sebelum dan selepas penggunaan portable aircond?

mawar_berduri said...

@Muhamad Firdaus Baharudin so far bil elektrik saya below RM100 setiap bulan...tapi saya guna malam je waktu nak tido dan suhu 25 je...dah sejuk 25 pun...

mawar_berduri said...
This comment has been removed by the author.
Anonymous said...

Assalam.........harga portable airconditioner ni nmpak lebih krang ngan aircond biase tu kn........mgkn aircond biase tu ade yg lebih mrah arge dia............tpi itu yg kite nmpk depan mate................bile tnye siap2 kt owner kedai kedai aircond rasenye portable aircond ni bebaloi la jgak..............aircond biase tu blom temasuk ngan arge pemasangan......tebuk dinding......panjang wayar...n lain2.......Pendapat sye la......tk tau la kamu semua.......hahahaha...bye