Krisis Air

Bismillah.....

Hai Uolss....Assalamualaikum ....
Rumah korang ade jugak yang kena catuan air kan ?...
stress la...kadang bila balik kerja air xde ....rase alahai ... bertambah penat ...
walaupun da ade air tadahan tapi still kna angkut baldi tu masuk dalam bilik air ..
T_____T alaaaaaaaaa.....penat ..huk..huk...

dengar berita tv semalam ...catuan air ni akan dilanjutkan sampai bulan ramadhan nanti 
-_____________-" bagus....bagus sgt :'( 
sekarang Tn.John dah sediakan tong air utk kami berdua ...
rasenya cukup kot .....
air untuk mandi dan cucian biasa kami simpan dalam tong hitam tong sampah tu ...
tapi tong-tong tu kami baru beli khas untuk simpan air ...
bukan tak nak beli tong kaler2 tapi rase membazir pulak ...
mahal kot..jauh beza harganya dua kali ganda ...saiz sama.. warna je yang membezakan harga ....
jadi tak kisah la ...janji bertutup dan boleh simpan air kan  ....



untuk simpanan air masak sy dah tapis siap2...
saya simpan dalam bekas-bekas tupperware ...Insyaallah la takat nak masak air tu cukup la...hahaha
masak air jela...masak makan kalau hr tak de air mmg TAK la kan...
karang nak cuci bekas masak sume...mmg x cukup ...
rumah kami dah la comel macam cottage jebat-mastura tu je...hihihi 
so air simpan cukup-cukup je..... 

ni pun kalau la krisis air ni berpanjangan ....
mungkin Tn.John plan nak tambah lagi tong simpanan air kami ..terpaksa la alih meja sume ... 
haishhh.... stress ar gini ...

o.k la nanti kalau ade ms sy tunjuk ek stok tong simpanan air kami ..
smlm nak snap gambar ....tapi ...haishh..tak ter'snap plak... malas ..
ekekeke...

o.k sekian .


Jangan malu-malu singgah lagi ye, Terima kasih.

5 ♡ kas|h beRpanJangan ♡:

Fazleyatul Aini said...

untuk air minuman beli je mineral water kotak tu. boleh buat untuk masak jugak

Nafira usof said...

huhuhuhu.. susahkan bila x de air.
rumah zura pon dh lama terbabit dlm catuan nih. memang memula agak kelam kabut. bila dh lama mula biasa dgn jadual catuan nih.

bila baca yang jadual catuan tuh akan berlanjutan sampai bulan puasa terus rasa cuak.. huhuhu.

Sara Lynn said...

saya pun akan mula beli tong untuk simpan air.. mengalahkan duduk ramai plak.. wakkaka

Petak Bunga said...

Nak mengeluh pn x de guna mawar..
Lama dh kena catu, dah biasa dah..selain baldi2, ada 3 tong besar juga..pengajaran..jimat air..

X terasa ke kuseru namamu dionline...eh..

ArELeEz said...

tang 'cottage jebat-mastura' mata ni terus t'pana! baca ulang2 sampai lapanbelasratus kali kot..! ha3..