Cara

Bismillah....

minggu depan dah nak raya kan?
cepatnya masa berlalu ....so hari ni nak borak kosong je ....
bosan la bila bos tak de ni ....kalau bos tak de sekejap tu o.k la 
memang la best ...tapi dah lama-lama ni rase stress....
nak pergi kerja pun rase malas....
kalau bos ade pun malas jugak tapi bile tak de ni extra malas???? 
amboiiiii....gaji nakkkk? What The Fish la kan? 
hahahha...jadi kena rajin kan diri ....
ala minggu depan dah start cuti pun ... 

o.k berbalik pada tajuk diatas :P ayat skema ...
lain orang memang la lain cara dia kan ?
lain orang lain perangai dia.... tak boleh la kita nak sama kan diri kita ngan dia 
atau nak suruh kita jadi macam dia kan ?
tapi ade jugak yang tak boleh nak terima kedaan macam tu ...
kalau dia boleh buat tak semesti nya kita pun boleh buat ...
setiap manusia ni dilahirkan berbeza ...tak sama .....

orang dulu ngan orang sekarang pun tak sama ....
orang dulu kalau setakat cili kering 2 3 biji , bawang 2 3 ulas dia tumbuk je pakai lesung kan ?
tapi orang sekarang tak nak derrr nak susah-susah ni ..
campak je masuk blender ...picitttttttt ...dah siap ...

sama la macam masak ...
Senah siang ikan tak buang sirip kat kepala ...
Kiah siang ikan tak buang ekor?
Nab siang ikan belah kat perut je ...
Minah biasa kerat dua sekor ikan tu .......kan tak sama ?
tapi hasilnya sama.... ko masak/ goreng pastu boleh makan ...
tak de lah mati pun kan ?
tapi ade orang dia nak orang lain ikut jugak cara dia ...
kalau kita buat tak sama ngan dia ...dia pandang macam la kita buat tu salah ...
tak betul.... Eh ..tak boleh la macam tu kan?.....
ni cerita tak de la rujuk kat sape2 ...ni pandangan je 

sama la jugak bila kita dah kawen ni ...
ko biasa goreng telur suke yang kuning tu macam separuh masak...
tapi suami ko yang baru duduk ngan ko tu tak suke...
dia nak yang garing-garing ....jadi tak payah nak gaduh-gaduh hokey ...
ko buat je satu ikut selera ko satu lagi selera suami ko ...
jadi aman dunia ....

hah .............kan dah berjela ceritanya ...
sudah, tak mo sambung lagi ..panjang-panjang pun xde org nak baca ..hahaha
jadi moral of this story ..... kita kena faham yang setiap manusia tu berbeza 
dan jangan nak cari masalah dengan perbezaan tu 
tapi cuba cari satu titik persamaan ....


o.k ni popia yang saya makan semalam..:P 
hari tu kan sibuk dok teringin bagai? 
jadi ni dah dapat ...hihi ..ppppffftttt

Sekian. 


7 comments:

Fazleyatul Aini said...

sendiri masak sendiri makan. hihihi *ni kalau dah ada laki mau la kene hempuk wuwuuwuwu*

prience heart said...

pnjang nye ngomelanny hahahahhaha.....

Mrs.Yana @ K.M & B.U.M.P said...

ingatkan tajuk cara berkaitan kuih cara tu..rupa nya cara masak hehee. okeh2 faham.

:: Mrs.Eady :: said...

Fuhhhhj..

fadzli Amir said...

Balik ai la ni ye....tahun ni beraya di kelantan...

ArELeEz said...

omputih penah b'kata, 'u can't make everybody likes u coz u don't even like everybody'.

Sara Lynn said...

penat je baca.... haishh... last2 gmbr popia? pffffffffft

Kuala Gandah Elephant Sanctuary

بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِيم Hai Korang ...gigih mokcik curi masa nak hapdet cerita kali ni #suscuba hihihi  takut terlepas d...