Strawberry

Bismillah ...

bila baca tentang Cameron highland kat blog Areleez ...
teringat satu cerita....
cerita kelakar ayah Tn.John yang cerita ...(My FIL) 

 masa ayah  kerja dulu , dia kerja bahagian Store 
jadi dia selalu la keluar hantar barang ...
merata-rata la dia pergi ...
satu hari tu ...dia kena hantar barang kat Cameron ...
jadi pergi berdua dengan sorang kawan ni ...
masa dalam perjalanan...kawan dia bagitau la ...

"Abang, saya ni tak pernah makan buah strawberry....nanti kita beli la kat Cameron"
pastu ayah pun cakap "o.k la" 
dia cerita la buah tu rase masam-masam manis, warna merah ....



bila dah selesai hantar barang ....
diorang pun singgah la nak beli strawberry ...
ayah pergi tandas dulu....tinggal la kawan dia tu ....

pastu balik dari tandas dia ajak la kawan dia pergi bli strawberry ...
kawan dia cakap 

"tak pe lah bang, saya dah bli dah strawberry ....."
 ayah pun o.k je lah..... naik je atas lori ..
kawan ayah pun cakap la ....
"saya bli dua tiga biji je .... cukup lah ni ..."

ayah macam pelik la ...beli strawberry dua tiga bijik?
bukan ke selalu dia jual satu bekas tu dalam 10-15 biji cam tu ?

jadi ayah pun tanya la kawan dia ...
mane strawberry nya ?

ni ha .... kawan dia tunjuk ...
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.

.
.
.
.
.
.
.
.

.
.
.
.
.

.
.
.
.
.


???????........

hahahhahahhahahhahahahahhahaha....
ni bukan strawberry .... ni lada benggala / capsicum! 

adoiyai ....sabo je la ....naseb belum balik lagi ...
boley la turun balik beli strawberry ....
kalau tak ??.... balik rumah ko gigit la lada benggala tu sambil tengok TV ...hahahhaa


Sekian. 


Jangan malu-malu singgah lagi ye, Terima kasih.

3 ♡ kas|h beRpanJangan ♡:

Fazleyatul Aini said...

kesian dia. huhu. nasib tak jauh. kalau dah sampai rumah baru sedar itu bukan strawberry? aiyakkk

Sara Lynn said...

erk......

ArELeEz said...

ha3.. leez baca smpi tahap nak b'guling2 siap nangis2 lagik! hadoiiyaiinyepon! kesian beliau..

*tq sbb letak link blog leez dlm ur entry. ;)