B.I.L.A zaman makin berubah




Bismillah ....
Alhamdulillah sampai kE saat ni masih lagi bErnafas dan tErus mEnyaksikan ragam manusia di pEntas dunia yang luas ini.....

pagi ni Mawar klik2 kat skrin ajaib ni tErbaca satu bErita yang mEmbuat kan Mawar tErpaku dan agak tErkEjut......apE yang tErlintas kat kEpala....

"apE lah nak jadi dEngan diorang ni....camnE lah dEngan zaman anak2 aku nanti?..mungkinkah pErkara macam ni akan jadi lEbih tErok? "

tajuk artikel tu :


TUNJUK KEMALUAN : rEmaja buat laporan polis..
buat apE la nak ditunjuk2?..x faham bEtul..tak rasakE macam lembu/kambing atau sEangkatan denganNya? ops..tEr'Emo' sudah..

malas nak copy pastE..kalau adE yang nak baca bolEh klik
disini



antara pEtikan yang ditulis :

"...kejadian berlaku ketika mereka sedang belajar subjek komputer di sekolah itu kira-kira pada pukul 11.00 pagi ......"

"...Mangsa juga mengalami trauma ekoran perbuatan pelajar itu selain takot untuk hadir ke sekolah pada hari ini"

kEjadian macam ni bolEh bErlaku di SEKOLAH!!!...bukan kE sEkolah tu tEmpat tuntut ilmu..kEnapa la bEnda macam ni bolEh bErlaku? takkan sEkolah pun dah tak sElamat lagi untuk mEnuntut ilmu??

tapi sEbEnarnya sEgElintir je pElajar yang adE masalah jiwa macam ni

masalah jiwa = gila sEks

sian..kEcik2 lagi dah gila..huhuhu

budak2 sEkarang banyak tErdEdah dEngan bEnda-bEnda tak sEnonoh macam ni ...bahan lucah mErata-rata..

rasE nya masa zaman Mawar sEkolah dulu...bElajar sains tEntang sEks pon rasE macam malu2....
macam kEs ni budak pErEmpuan tu buat rEport polis...so kita dapat tau adE nya bEnda macam ni kat sEkolah..macammanE plak yang kEs 'suka sama suka?'...
mEmang parEnts tak kan tau ...kalau bolEh tau pun kalau tEtiba pErut dah tEr'moncit' mula la melalak-lalak meNangis tak bErlagu ...buang bayi ..bunuh diri..tErjun bangunan ...dan lain2 bEnda bodoh yang sanggup di lakukan ....

tElah tEr'buat' satu dosa..dan..akan diikuti dosa2 lain lagi ..

risaunya ....
blogger-emoticon.blogspot.comblogger-emoticon.blogspot.comblogger-emoticon.blogspot.com
p/s: sEmoga keluarga kita sEmua tErhindar daripada gEjala2 yang tidak baik sEpErti ni ...amin

23 comments:

blueCITY said...

salam mawar,

ermmmmmmmm
dah bersepah sana sini
kisah2 realiti anak2 muda remaja, belia malah yg dah dewasa tua pun ada.
salah siapa?
zaman la ni makin terok. anak2 dah tak takut dan malu pada mak bapak, apa lagi org2 sekeliling.
teguran dan nasihat dilihat seperti kolot atau cemburu pada mereka2?
apa lagi,
bala sana bala sini

tq singgah blog dan beri komen

Mawar_berduri said...

thanks akk blue komen kat blog Mawar ni... tu la..takot jugak bile fikirkan dunia akhir zaman ni ... =(

azuan said...

sekarang nie senang sangat nak dapt benda3 lucah nie..
bersepah kat pasar malam..
erk!aku tak terlibat tau..

♥miszluna™ said...

zaman sekarang super duper advance..


tu masalah mcm ni byk sgt

kawie2020 said...

salam singgah
kater org zaman semakin maju... maju serba serbi.. budak2 pun lagi maju terutamanye seks ni... ingatkan semakin maju, semakin maju lah minda org kite tapi semakin jahil le plak..
take care yer..

mamai said...

bila akhlaknya telah hilang maka berlaku perkara yang dilarang

[s.u.r.i.a] said...

kesian.. 2je mampu su ckp. huhu. betul 2 ross, minta kte semua d jauhkn dari semua ni. Ya Allah, lindungi la kami dari segala kesesatan yg d murkai oleh Mu. kami hanya la hamba Mu lemah yg xlepas dari membuat kesilapan. amin..

Kerna Kasih Azriey Sinar said...

kita kena sama² berjuang agar anak² kita nnt mewarisi sifat berjuang mcm kita. Carilah keberkhatan jauhi keseronokkan.

Mawar_berduri said...

azuan : btol ke tak terlibat ni?..huhu..ahax..gurau je k.

Mawar_berduri said...

cik Luna: tu la..diorang lagi advance dari org2 lame...huhu

Mawar_berduri said...

kawie: terim kasih sudi singgah dan komen kat sini ...

Mawar_berduri said...

mamai n suria : harap2 keluarga kita terhindar dari semua ni

Mawar_berduri said...

azriey Sinar : amin..mudah-mudahan

A.S.H Sinar said...

Tu la...
zaman bila dah moden ni macam² perkara berlaku..
Zaman makin maju, tapi kita kena ingat bahawa dunia makin tenat...
Insaflah sebelum terlambat...

Mak bapak perlu serius dalam mendidik anak²..

Mawar_berduri said...

A.S.H Sinar : setuju tu ...ibu bapa kena lebih prihatin

Alimaz-Kembara Terasing said...

salam mawar...pekabo....cerita cenggini dah bersepah....cuma kita la yg kena jaga anak2 kita.....takut saya dgn zaman la ni....

fathiahRAIHANA said...

kak mawar,
menci lah tgok bnd2 ginie .
cm laa bdak2 skrg teda maruah lgsg .
mnx2 la ana jaoh drpd bnd2 nie .

Mawar_berduri said...

ana : tu la ..kerana nila setitik boleh rosak susu sebelanga...kerana segelintir yang buat perangai macam ni orang pun cam pandang serong je kat remaja sekarang .... tapi pada hakikatnya ramai lagi remaja yang o.k ...Thanks dear follow akk.

jebat_durhaka said...

bebudak zaman sekarang ni mcm dilarang makin dibuatnya...ni le dikatakan zaman akhir zaman

Mawar_berduri said...

tu la...ni tak leh dilarang dengan mulut je ni..babab cket ..baru tak berani buat ..huhu

eyena said...

adoii i pon pening laa dgn semua ni.. taun dpn nak jadi cikgu lak ni.. aduii rasa cam nak jd cikgu disiplin tau..

eee.. tgk laa murid2 aku nanti.. ada jer masalah gitu tau laa aku ajar sampai insaf2.. ewah2 semangat lak..

Mawar_berduri said...

hihi..caiyok..caiyok....semangat ...semangat tu kena ada...o.k gak klau eyna jadi cikgu disiplin ....dapat cikgu cantik misti student akan dengar cakap nye la...

eyena said...

hahaha ada2 jer.. hahaha.. nanti anak murid lak ngarat i. adeh.. berani laa..

i rotan laa.. hahaha ehem buat muka garang... hehe