S.E.J.A.R.A.H Pantai Dalam.KL


bismillah ....
apE khabar sEmua...hari ni nampaknya masih banyak kErja yang tErpaksa ku siapkan....
dah pEtang macam ni baru bErkEsEmpatan nak buat Entry baru ...
actually..
takdE idEa nak buat Entry hari ni ..tapi tEtiba tEringat pErbualan dEngan By sEmalam...
kElakar..bilE tEringat jE misti tErsEnyum sorang2..
By cErita sEmalam..diE tErdEngar dua orang OfficEmatE diE bErcErita..
eh..dengar orang berborak plak dia..pasang telinga ke ape ni..huhu
kita namakan si Abu dan Si Karim

Abu : Karim..ko tau tak macmmanE Pantai Dalam boleh dapat nama ? sEdangkan mana ada laut atau pantai kat tEngah2 KL ni?
Karim : mm..btol jugak..ko tau kE macammanE?

Abu : aku dEngar orang kata..sebab loji kumbahan yang ada kat situ..
Karim: ha?????? btol kE? macammanE blEy kait dEngan loji tu plak?
Abu : dulu dEkat kawasan tu adE la pEnduduk Cina. BilE dia kuar bEli barang..orang tanya dia..
"apEk, Lu mana duduk?"
" itu pam taiek dalam"
"kat mane tEmpat tu pEk?"
"ala..itu pam taikkk dalam la"

blogger-emoticon.blogspot.comblogger-emoticon.blogspot.comblogger-emoticon.blogspot.com
sampai kat sini ni je la pErbualan diorang yang by citer ...
kElakar..aku pun tErgElak jugak la dEngar citer By ..lawak..tapi logik jugak cItEr mEmbEr2 dia tu ...Dia yang dilahirkan dan mEmbEsar kat Pantai Dalam pon tak tau ciTer tu ...huhuhu
tapi
.
.
sEjauh manE kEbEnarannya aku pun tak tau ...

p/s : lawak itu pEnghibur duka ... lol

8 comments:

mamai said...

ciss memang trak guna itu apek la...nasib baik dia pelat kalau tak haru bunyinya

si kosong said...

huahahaha...klaka jugak..buat tersenyum balik lepas penat keje

Mawar_berduri said...

mamai : huhu..apek..oOo..apek

Mawar_berduri said...

si kosong : hihi..bagus la..sekurang2nya ilang sekejap penat keja tu ... :)

zan-xray said...

takut ada lak orang percaya lak asal usul nama ni hahahaha

Mawar_berduri said...

zan : tu la, klau nak percaya pun ade gak logiknya ...hihi kat Pantai dalam tu memang banyak loji kumbahan ... ;)

Anonymous said...
This comment has been removed by a blog administrator.
Anonymous said...

Salam,

Mungkin pada awak ini jadi satu bahan jenaka.

Nama Pantai Dalam adalah nama dari arwah nenek moyang teman baik saya.

Padan zaman dahulu, kawasan Pantai Dalam merupakan tempat tinggal kaum cina. Dan kawasan ini penuh dengan pokok getah. Kalau awak perasan, sehingga kini, masih banyak lagi pokok2 di bukit2 kawasan sekitar Pantai Dalam.

Nenek moyang beliau berasal dari Indonesia. Beliau telah membeli tanah daripada seorang bangsa Cina. Dan ya, tanah yang dibeli itu adalah kawasan yg terletaknya Pantai Dalam sekarang.

Nama tempat itu diberi mengikut nama moyangnya iaitu "Pantai". Setelah penempatan semakin banyak dibuka dikawasan sekitar, "Pantai" diberi nama lain iaitu "Pantai Dalam" disebakan kedudukannya yg jauh kedalam. Pada waktu itu,hanya ad jln kg sahaja.

Dari situ lah nama Pantai Dalam ini terhasil.

Sekian.